نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵

ریزر از ماسک هوشمند Project Hazel رونمایی کرد [CES 2021]

شرکت Razer که پیش از این نیز یک ماسک جراحی را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرده بود حالا از ماسک هوشمند و پیشرفته Project Hazel برای مقابله با کووید-19 رونمایی کرده است.

شرکت سازنده تجهیزات گیمینگ ریزر در جریان رویداد دیجیتالی CES 2021 از یک ماسک هوشمند مجهز به نورپردازی کروما RGB به نام Project Hazel رونمایی کرده است. براساس توضیحات سخنگوی ریزر، سیستم فیلتراسیون قابل تعویض این ماسک حداقل ۹۵ درصد ذرات معلق در هوا را به خود جذب کرده و مکانیزم نورپردازی قابل تنظیم آن امکان مشاهده حالات چهره افراد را در شرایط مختلف محیطی فراهم می‌کند.

این ماسک علاوه‌بر این، به یک میکروفون و آمپلیفایر داخلی نیز مجهز شده که از تکنولوژی VoiceAmp این شرکت بهره‌مند شده است. سیستم نورپردازی کروما RGB این ماسک علاوه‌بر ایجاد یک ظاهر متفاوت و بسیار زیبا، می‌تواند به‌راحتی شخصی‌سازی شده و جلوه‌ی منحصربه‌فردی را به خود بگیرد.

ماسک هوشمند Project Hazel ریزر

با درنظرگرفتن میکروفون و سیستم نورپردازی داخلی این ماسک جای تعجب نیست که پروژه هیزل به باتری‌های قابل شارژ نیز مجهز شده باشد. کیف نگهدارنده مخصوص این ماسک نیز با استفاده از پوشش داخلی ضدعفونی کننده با نور UV می‌تواند همزمان با شارژ باتری این ماسک، مجدداً آن را استریل کند. ریزر ادعا می‌کند که باتری این ماسک به‌راحتی برای یک روز کامل قابل استفاده است.

باوجود اینکه ریزر به‌صورت رسمی از این ماسک رونمایی کرده است، هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه آن منتشر نشده است. درواقع ممکن است حتی هیچ وقت امکان خرید عمومی این ماسک فراهم نشود. می‌توان گفت که این طرح در حد یک کانسپت ویژه بوده و ممکن است در آینده به مرحله تولید برسد. البته این شرکت اظهار داشته که در ادامه با دریافت انتقادات و پیشنهاد‌ها کاربران به طراحی ماسک‌های هوشمند ادامه خواهد داد.

کیف UV ماسک Project Hazel

فارغ از اینکه این ماسک درنهایت به مرحله فروش برسد یا خیر، باید گفت که Project Hazel نمونه بارز گسترش افق دید شرکت‌های تکنولوژی از محدوده‌ی فعالیت همیشگی آن‌ها است. این شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری منحصربه فرد خود، در شرایطی که جلوگیری از گسترش یک بیماری خطرناک به اولویت اصلی مردم جهان تبدیل شده، محصولات مفیدی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاورند.

نظر شما درباره ماسک مخصوص ریزر چیست؟ آیا این قبیل طرح‌ها می‌توانند در ادامه به مرحله تولید انبوه برسند؟


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده