نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۸

پلی استیشن 5 به WiFi 6 و بلوتوث 5.1 مجهز خواهد بود

وبسایت Tecnoblog اقدام به انتشار مشخصات مربوط‌به فناوری‌های بی‌سیم به کار رفته در پلی‌استیشن 5 کرده که در آن به WiFi 6 و بلوتوث 5.1 اشاره می‌شود.

از آنجایی که سونی و مایکروسافت همچنان برخی از اطلاعات اساسی مربوط کنسول‌های جدید خود را از عموم کاربران مخفی نگه داشتند، شاید باور این موضوع سخت باشد که تنها چند ماه تا عرضه رسمی کنسول‌های نسل نهم زمان باقی مانده است. پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس هردو در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شوند و جوانب مختلفی از پیشرفت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها نسبت به نسل فعلی کنسول‌ها، طرفداران را هیجان زده خواهد کرد. از جمله‌ی این موارد می‌توان به حافظه‌ی پرسرعت SSD، قابلیت‌های گرافیکی کنسول در ارائه‌ی رزولوشن‌ها و نرخ فریم‌های بالا، تکنولوژی‌های گرافیکی جدیدی مانند ری تریسینگ (Ray-Tracing) و همچنین برخی قابلیت‌های اختصاصی کنسول‌ها مانند تکنولوژی بازخورد لمسی در کنترلرهای دوال‌سنس (DualSense) پلی‌استیشن اشاره کرد.

بااین‌حال، همچنان جزئیات کوچک ولی بااهمیت زیادی وجود دارند که می‌توان انتظار آن‌ها را کشید؛ این موارد درکنار هم می‌توانند کیفیت تجربه کاربران کنسول‌ها را به شکل قابل توجهی ارتقاء داده و در ارائه‌ی یک تجربه بی‌نقص نقش مهمی داشته باشند. وبسایت برزیلی Tecnoblog در همین راستا جزئیات جدیدی از مشخصات سیستم وایرلس پلی‌استیشن 5 را منتشر کرده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نسخه های مختلف پلی استیشن 5 و لوازم جانبی

به‌طور کلی با دو ارتقاء بزرگ در سیستم ارتباط بی‌سیم PS5 مواجه هستیم که اولین مورد آن به استفاده از جدیدترین نسخه چیپ WiFi یعنی WiFi 6 در سخت‌افزار این دستگاه مربوط می‌شود. به‌لطف فناوری جدید وای‌فای، امکان دانلود با حداکثر سرعت ۹.۶ گیگابایت بر ثانیه فراهم شده که در مقایسه با سرعت ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه نسخه اورجینال پلی‌استیشن 4 یک پیشرفت چشم‌گیر به شمار می‌رود. البته این میزان در نسل پنجم چیپ‌های به کار رفته در PS4 Slim و PS4 Pro به ۳.۵ گیگابایت بر ثانیه می‌رسید. البته همان‌طور که در جریان هستید، این ارقام به مقادیر تئوری سرعت دانلود اختصاص داشته و چیزی که در عمل مشاهده می‌شود، متفاوت خواهد بود. بااین‌حال انتظار می‌رود پیشرفت قابل توجهی در این امر مشاهده شود.

اما دومین مورد به تکنولوژی اتصال بلوتوث در این دستگاه مربوط می‌شود. پلی‌استیشن 5 با استفاده از یکی از جدیدترین نسخه‌های فناوری Bluetooth یعنی Bluetooth 5.1 تجربه کاملاً به‌روزی را ارائه خواهد کرد. البته نسخه Bluetooth 5.2 نیز به‌تازگی منتشر شده اما تفاوت‌ها میان این دو نسخه ناچیز خواهد بود. اگر به‌خاطر داشته باشید، نسخه اورجینال PS4 به Bluetooth 2.1 مجهز شده بود که بعدها و در PS4 Pro به Bluetooth 4.0 رسید. Bluetooth 5.1 با فرکانس عملیاتی ۲۴۰۲ تا ۲۴۸۰ مگاهرتز پهنای باندی به میزان ۷۹ مگاهرتز را تأمین می‌کند. شما می‌توانید در ادامه مشخصات کامل آن را مشاهده کنید.

مشخصات مربوط به تکنولوژی وای فای و بلوتوث پلی استیشن 5

در سایر اخبار جدیدی که در ارتباط با نسل جدید کنسول‌های سونی منتشر شده، خبر آغاز پیش‌فروش پلی‌استیشن 5 را داشتیم. شرکت ژاپنی اخیرا تغییراتی در صفحه رسمی کنسول در سایت خودش انجام داده و امکان ثبت‌نام برای پیش‌خرید آن را فراهم کرده است. همچنین ایمیلی به کاربران ارسال شده که از آن‌ها دعوت می‌کند تا در صورت تمایل به خرید پلی‌استیشن 5، اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده