// چهار شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۵

گلکسی تب اس ۷ و اس ۷ پلاس معرفی شدند؛ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس

سامسونگ از تبلت‌های گلکسی تپ 7 و گلکسی تب 7 پلاس رونمایی کرد. این دو تبلت دارای قلم و تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس خواهند.

در جریان رویداد آنپکد، شرکت سامسونگ بالاخره بعد از مدت‌ها از محصولات جدید خود از جمله پرچم‌دار جدید خانواده گلکسی نوت با نام گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا رونمایی کرد. در جریان این رویداد سامسونگ همچنین  دو تبلت قدرتمند و جدید سامسونگ نیز با نان گلکسی تب اس ۷ و گلکسی تب اس ۷ پلاس را نیز به نمایش گذاشت.

از جمله‌ی ویژگی‌های مشترک دو مدل تبلت سامسونگ باید به بهره‌گیری از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، پشتیبانی از قلم S Pen، سیستم پخش صدای با کیفیت و همچنین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس اشاره کرد. ضمنا نباید در این بین رابط کاربری مشترک بین هر دو نسخه‌ی تبلت گلکسی تب اس 7 و گلکسی تب اس 7 پلاس را از یاد ببریم.

گلکسی تب اس ۷ پلاس

گلکسی تب اس ۷ پلاس نسخه‌ی بزرگ ‌تر تبلت سامسونگ است که از وجود نمایشگر ۱۲.۴ اینچی آمولد بهره می‌برد. رزولوشن این نمایشگر ۲.۸۰۰ در ۱.۷۵۲ پیکسل است که از وجود روشنایی ۴۲۰ نیتی بهره می‌برد. سامسونگ حسگر اثر انگشت را نیز در نمایشگر ادغام کرده است.

سامسونگ گلکسی تب اس ۷ پلاس را با قلمی که همراه‌با گلکسی نوت ۲۰ اولترا معرفی کرد، همراه کرده است، از این‌رو تأخیر این قلم ۹ میلی‌ثانیه عنوان شده است. قلم S Pen در تبلت جدید سامسونگ برای استفاده از ویژگی‌های مایکروسافت آفیس بهینه شده است. کاربران این امکان را دارند که گلکسی تب اس ۷ پلاس را با کیبورد سفارش دهند که باتوجه‌به حالت همیشه فعال DeX، امکان استفاده از این تبلت با بهره‌گیری از کیبورد به‌صورت یک لپ‌تاپ همیشه در دسترس است.

گلکسی تب اس 7 پلاس از بدنه‌ی باریک ۵.۷ میلی‌متری بهره می‌برد. ضمنا باید به باتری ۱۰.۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی این تبلت اشاره کرد که در حالت پخش مداوم ویدیو می‌تواند ۱۶ ساعت انرژی مورد نیاز تبلت را فراهم کند. باتوجه‌به اینکه تبلت سامسونگ از فناوری شارژ ۴۵واتی بهره می‌برد، باید برای استفاده از این ویژگی باید شارژری جداگانه خریداری کرد.

گلکسی تب اس ۷ و گلکسی تب اس ۷ پلاس سامسونگ

گلکسی تب اس 7 پلاس از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بهره می‌برد که در مقایسه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس سریع‌تر است. از دیگر مشخصات فنی این تبلت باید به پشتیبانی از ارتباط وای‌فای و همچنین LTE و 5G در نسخه‌ی مجهز به اسلات سیم‌کارت اشاره کرد. ویژگی Auto Hotspot به‌صورت خودکار سایر گجت‌های سری گلکسی را به تبلت متصل خواهد کرد که بتوانند از ارتباط اینترنت آن استفاده کنند. همچنین باید به حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی درکنار حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد که می‌توان ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی افزایش داد. ضمنا نسخه‌ی دیگری با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی با حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز برای خرید موجود است.

گلکسی تب اس ۷ پلاس از وجود دوربین دوگانه با بهره‌گیری از یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی درکنار حسگر ۵ مگاپیکسلی مجهز به لنز اولترا واید بهره می‌برد. همچنین باید به یک نوار مغناطیسی برای نگه‌داشتن S Pen روی بدنه اشاره کرد. دوربین سلفی نیز از وجود یک حسگر ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گلکسی تب اس ۷

گلکسی تب اس ۷ سامسونگ علاوه‌بر اینکه از نمایشگر کوچک‌تری بهره می‌برد که طبیعتا باعث کاهش قیمت تبلت مذکور شده است. این تبلت از وجود یک نمایشگر ۱۱ اینچی از نوع LCD LTPS TFT بهره می‌برد که می‌توان این ویژگی را از عوامل ارزان بودن عنوان کرد. تنها مزیت استفاده از نمایشگر LCD روشنایی ۵۰۰ نیتی است که البته از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز بهره می‌برد. هرچند گلکسی تب اس ۷ از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند، اما باید به این نکته اشاره کنیم که تأخیر آن ۲۶میلی‌ثانیه است.

کوچک بودن نمایشگر باعث شده تا وزن برادر کوچک‌تر در مقایسه با گلکسی تب اس ۷ پلاس ۱۰۰ گرم سبک‌تر باشد. گلکسی تب اس ۷ از وجود یک باتری ۷٫۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که عمر باتری ۱۵ ساعتی را در حالت تماشای ممتد ویدیو به ارمغان می‌آورد که در مقایسه با گلکسی تب اس ۷ پلاس یک ساعت کمتر است.

گلکسی تب اس ۷ و گلکسی تب اس ۷ پلاس

از دیگر مشخصات فنی تبلت گلکسی تب اس ۷ باید به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی درکنار حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و همچنین حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی درکنار حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی اشاره کرد. گلکسی تب اس ۷ نیز از مشخصات دوربین مشابه برادر بزرگ‌تر بهره می‌برد. گلکسی تب اس ۷ را می‌توان با Book cover Keyboard به‌کار برد که از وجود تاچ‌پد نیز بهره می‌برد. همچنین باید به پشتیبانی از درگاه USB از نوع C نسل اول و همچنین دیسپلی‌پورت برای اتصال به مانیتور بزرگ‌تر اشاره کرد.

همانند گوشی های سامسونگ شاهد همکاری دوباره سامسونگ و AKG هستیم. هر دو تبلت گلکسی تب اس ۷ و گلکسی تب اس ۷ پلاس از چهار اسپیکرهای AKG بهره می‌برند که دو بلندگو در سمت راست و دو بلندگو در سمت چپ قرار دارند. در گلکسی تب اس ۷ نیز شاهد ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر LCD هستیم.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده