// سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۷

سامسونگ از گوشی گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد

سامسونگ دقایقی قبل در جریان مراسم رونمایی از پرچمداران جدید سری گلکسی، از گوشی تاشدنی گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد.

مراسم رونمایی سامسونگ از محصولات جدید خود همچنان ادامه دارند و این شرکت تاکنون از جدیدترین گوشی‌ تاشدنی خود موسوم به گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) رونمایی کرده است. تاشدنی‌ها طی یک سال اخیر تبدیل به یکی از نقاط تمرکز اصلی تولیدکنندگان مطرح گوشی‌های هوشمند شده‌اند. سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان که عادت به آزمودن ایده‌ها با عرضه‌ی محصولات به بازار دارد، در مورد گوشی‌های تاشدنی نیز همین سیاست را در پیش گرفته و در جریان مرسم آنپکد ۲۰۲۰ از دومین گوشی‌هوشمند تاشدنی خود رونمایی کرد. گلکسی زد فلیپ که دومین گوشی هوشمند سامسونگ در یک سال اخیر مجهز به نمایشگر تاشدنی است، رونمایی شده تا خاطرات تلخ گلکسی فولد را از خاطرات پاک کند. گلکسی فولد پس از آنکه برای بررسی در دست منتقدان قرار گرفت، دچار مشکلاتی شد.

گلکسی زد فلیپ با فرم فکتوری که بیشتر شبیه گوشی‌های تاشوی قدیمی است، طراحی شده، حال آنکه در درون آن خبری از کیبورد فیزیکی و یک نمایشگر نیست، بلکه یک نمایشگر یکپارچه‌ی تاشدنی درون آن قرار گرفته است. نمایشگر مورد استفاده در گلکسی زد فلیپ ۶.۷ اینچ است که زمان باز شدن گوشی در دسترس است. البته این تنها نمایشگر گلکسی زد فلیپ نیست و کره‌ای‌ها با این ایده که کاربر برای دریافت اطلاعات کلی نیازی به بازکردن گوشی نداشته باشد، یک نمایشگر ۱.۰۶ اینچی را روی گوشی قرار داده‌اند. هر دو نمایشگر از نوع امولد هستند. رزولوشن نمایشگر درونی و بزرگ‌تر ۲٫۶۳۶ در ۱٫۰۸۰ پیکسل بوده و سایز نمایشگر بیرونی و کوچک‌تر ۳۰۰ در ۱۱۶ پیکسل است.

در قلب گلکسی زد فلیپ از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده شده است. سامسونگ از وجود یک دوربین دوگانه در پشت گوشی بهره برده که شامل یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی درکنار یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با لنز اولترا واید است. همچنین باید به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی در جلو نیز اشاره کرد.

مطمئنا لولا مهم‌ترین بخش از یک نمایشگر تاشدنی است؛ سامسونگ از ساختاری مبتنی بر فیبر در لولا استفاده کرده که امکان نفوذ گرد و غبار را به حداقل و به ادعای سامسونگ به صفر رسانده است. همچنین سامسونگ از یک لولای سه مرحله‌ای گلکسی زد فلیپ بهره برده که قرار گرفتن گوشی در حالت ۹۰ درجه را نیز فراهم می‌کند. برای مثال می‌توان با استفاده از این قابلیت، گلکسی زد فلیپ را روی یک سطح صاف قرار داد و به‌راحتی اقدام به عکس‌برداری کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ در زمان رونمایی، لولای گلکسی زد فلیپ قادر است تا ۲۰۰ هزار بار دربرابر باز و بسته شدن دوام آورده و به خوبی کار کند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ را با قیمت ۱۳۸۰ دلار از ۱۴ فوریه راهی بازار خواهد کرد.

مشخصات فنی گلکسی Z فلیپ سامسونگ
عرضه
معرفیهنوز معرفی نشده
وضعیتدر حد شایعه
نمایشگر
نوعFoldable Dynamic AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز6.7 اینچ (~82.2% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن1080 در 2636 پیکسل (~425 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
- نمایشگر پشتی: 1.06 اینچ، Super AMOLED ،116 × 300 (کورنینگ گوریلا گلس 6) - Always-on display
بدنه
ابعادتانشده: 167.9 در 73.6 در 7.2 میلی‌متر تاشده: 87.4 در 73.6 در 17.3 میلی‌متر
وزن183 گرم
سامسونگ پی (Visa، مسترکارت گواهی)
سیم‌کارتنانو-سیم، eSIM
پلتفرم
سیستم‌عامل- اندروید 10.0 - 1 UI 2
تراشهQualcomm SM8150 Snapdragon 855+ (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.96 گیگاهرتز Kryo 485 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 485 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 485)
پردازنده گرافیکی(Adreno 640 (700 MHz
حافظه
درگاه حافظهخیر
حافظه داخلی256 گیگابایت 8 گیگابایت رم
دوربین
اصلی12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز حسگر، لنز واید 27 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر) 12 مگاپیکسل (لنز 12 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.2)
قابلیت‌هافلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو2160p@30/60fps، HDR10+
سلفی10 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.4، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متریخیر
Tuned by AKG
باتری
باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر ساعت
شارژر- شارژ سریع باتری 15 وات - شارژ سریع بی‌سیم 9 وات
قابلیت‌ها
حسگرهاحسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
شبکه
فناوریGSM / HSPA / LTE
اتصالات
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.0، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
NFCبله
USB3.1، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل
متفرقه
رنگ‌هامشکی، بنفش
محدوده قیمتحدود 1500 یورو

برای مشاهده‌ و مقایسه مشخصات فنی و قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید: به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی و قیمت موبایل های هواوی در این بخش در کنار تصاویر رسمی، بررسی کاربران و پرسش‌های متداول در اختیار کاربران قرار گرفته است. 


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده