// چهار شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۰

اپلیکیشن‌های اندروید، iOS، Win32 و ویندوزی در ویندوز 10 اجرا می‌شوند

دقایقی پیش مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد از یک قابلیت جالب توجه در ویندوز 10 رونمایی کرد. کاربران قادر خواهند بود تا اپلیکیشن‌های اندرویدی، اپلیکیشن‌های سنتی Win32 و اپلیکیشن‌های iOS را در ویندوز 10 اجرا کنند.

مایکروسافت در حال رقم زدن شبی به یادماندی برای توسعه‌دهندگان است. ردموندی‌ها در کنفرانس بیلد 2015 اعلام کردند که می‌توان انوع اپلیکیشن‌های ویندوزی، Win32، اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS‌ را در ویندوز 10 اجرا کرد. بالاخره پس از انتشار شایعات فراوان در خصوص نحوه‌ی اجرای اپلیکیشن‌ها در ویندوز 10، مایکروسافت عاقبت اطلاعاتی را در این خصوص منتشر کرد. مایکروسافت امکان انتقال کدهای توسعه یافته برای سایر پلتفرم‌ها را به ویندوز 10 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS‌ و اندروید قادر خواهند بود تا اپلیکشن‌ها و بازی‌های خود را مسنقیما به ویندوز 10 منتقل کنند که این موضوع از طریق دو کیت نرم‌افزاری که مایکروسافت توسعه داده در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. در مورد اندروید توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا از جاوا و سی پلاس پلاس برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها در ویندوز 10 استفاده کنند. در واقع مایکروسافت علاوه بر امکان توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای پلتفرم‌های دیگر از طریق دات‌نت، قابلیت توسعه‌ی اپلیکیشن برای ویندوز 10 را از طریق زبان‌های دیگر مهیا کرده است. همچنین توسعه‌دهندگانی که با آبجکتیو سی برای iOS اپلیکیشن توسعه می‌دهند، قادر خواهند بود تا با استفاده از همین زبان برای ویندوز 10 اپلیکشین توسعه دهند.

مایکروسافت در واقع راهکاری شبیه آنچه که آمازون برای توسعه‌ی نسخه‌ی غیرگوگلی اپلیکیشن‌های اندرویدی به کار می‌گیرد را در پیش گرفته است. مایکروسافت در واقع جایگزین‌هایی را برای API های اندروید توسعه داده است و توسعه‌دهندگان می‌توانند با کمترین تغییرات در کد خود، اپلیکیشن مورد نظر را برای ویندوز 10 ایجاد کنند. اپلیکیشن مورد نظر از قابلیت‌های ویندوز 10 نظیر کورتانا، ایکس‌باکس لایو، هولوگرام، کاشی‌های زنده و شمار دیگری از قابلیت‌‌های اختصاصی برای ویندوز بهره خواهد برد. مایکروسافت برای نمایش قدرت ابزار خود، بازی Candy Crush Saga را با استفاده از این قابلیت از iOS برای ویندوز 10 پورت کرده است.

منبع: زومیت


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده