// پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۷

گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس معرفی شدند

سامسونگ به‌صورت رسمی از دو گوشی گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس رونمایی کرد.

دقایقی قبل سامسونگ به‌صورت رسمی در جریان رویدادی از دو گوشی گلکسی نوت ۱۰ با نمایشگر ۶.۳ اینچی و گلکسی نوت ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۸ اینچی موسوم به Cinematic Infinity رونمایی کرد. همان‌طور که شایعات پیش از این در رابطه با اعضای جدید خانواده گلکسی نوت خبر داده بودند، سامسونگ این‌بار با حذف کامل حاشیه‌ها، نمایشگری تمام صفحه را در اختیار خریداران این پرچمداران قرار می‌دهد.

سال گذشته سامسونگ با حذف حاشیه‌ها از دو گوشی گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس، دوربین سلفی را در زبانه‌‌ای بیضی شکل قرار داده بود؛ اکنون اما سامسونگ با کاهش قابل‌توجه حاشیه دوربین‌ها تنها به زبانه‌ای دایره‌ای شکل در بالای نمایشگر بسنده کرده است تا به این ترتیب شاهد نمایشگری با نسبت بدنه به نمایشگر قابل توجهی باشیم.

سامسونگ برای نخستین‌بار عضو جدید خانواده‌ی فبلت‌های نوت را در دو نسخه با نام‌های گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ روانه‌ی بازار خواهد کرد. فبلت‌های جدید سامسونگ از نمایشگرهای ۶.۳ و ۶.۸ موسوم به Cinematic Infinity با وضوح +FHD یا ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و +QHD یا ۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برند. هر دو نمایشگر با محتوای +HDR10 سازگاری دارند و به‌لطف فناوری Dynamic Tone Mapping تصاویر را روشن‌تر از گذشته به‌نمایش می‌گذارند.

Galaxy Note 10+  گلکسی نوت ۱۰ پلاس

سامسونگ برای نخستین بار از دو گوشی از خانواده گلکسی نوت را به‌صورت همزمان رونمایی کرد

مانند تمام پرچم‌داران کره‌ای‌ها، خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰ نیز بدنه‌ای مرکب از شیشه و فلز دارد. نمایشگر بزرگ نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس با لبه‌های خمیده‌ی خود تقریبا کل نمای جلوی گوشی را پوشانده‌اند. سامسونگ برای ارائه‌ی تجربه‌ی بصری فراگیر و متقارن‌ ساختن طراحی سری نوت ۱۰، دوربین سلفی را درون حفره‌ای بسیار کوچک در بخش میانی نمایشگر جای داده است. کره‌ای‌ها برای متمایز ساختن طراحی فبلت‌های سری نوت ۱۰ با خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰، لبه‌های بالا و پایین فریم فلزی هر دو گوشی را مسطح ساخته‌اند؛ اما لبه‌های سمت چپ و راست فریم برای هماهنگی با خمیدگی نمایشگر، سطوح محدبی دارند.

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ درست‌مانند برادر خود از خانواده‌ی اس ۱۰ از دوربین پشتی سه‌گانه‌ بهره می‌برد؛ با این تفاوت که مجموعه‌ی یادشده با چینشی عمودی در گوشه‌ی سمت چپ پنل پشتی جای دارد. دوربین سه‌گانه‌ی نوت ۱۰ از ترکیب دوربین اصلی و تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی درکنار دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی شکل گرفته است. دوربین اصلی در پسِ لنزی با دیافراگم دوگانه‌ی F/1.5 و F/2.4 درکنار لرزش‌گیر اپتیکال تصویر قرار دارد، دوربین تله‌فوتو لنزی با دیافراگم F/2.1 و لرزش‌گیر اپتیکال را مقابل خود می‌بیند و درنهایت دوربین اولتراواید از لنزی با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۳ درجه و دیافراگم F/2.2 استفاده می‌کند.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز از ترکیبی یکسان با برادر کوچک‌تر به‌عنوان دوربین پشتی بهره می‌برد؛ با این تفاوت که مجموعه‌ی سه‌تایی یادشده را حسگر ToF موسوم به DepthVision‌ برای جمع‌آوری اطلاعات عمق تصویر همراهی می‌کند. هر دو نسخه‌ی گلکسی نوت ۱۰ برای ثبت عکس‌های سلفی به دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز F/2.2، زاویه‌ی دید ۸۰ درجه و فوکوس خودکار اتکا دارند.

گلکسی نوت ۱۰ از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی نمی‌کنند.

سامسونگ با فبلت‌های جدید سری نوت، بر فیلم‌برداری حرفه‌ای تمرکز ویژه‌ای دارد. گلکسی نوت ۱۰ اکنون علاوه‌بر عکس‌ها، قابلیت تار کردن پس‌زمینه در ویدیوها را نیز خواهد داشت. قابلیت دیگری نیز موسوم به Zoom-in Mic در نرم‌افزار دوربین وجود دارد که به‌موجب آن، بر صدای سوژه تمرکز می‌شود و نویز پس‌زمینه کاهش می‌یابد. حالت Super Steady نیز لرزش‌ها را حین فیلم‌برداری به‌میزان زیادی می‌کاهد.

برخلاف مدل‌های اخیر خانواده‌ی نوت، نسخه‌ی جهانی گلکسی نوت ۱۰ با پردازنده‌ای ارتقایافته نسبت به نمونه‌ی به‌کاررفته در گلکسی اس ۱۰ روانه‌ی بازار خواهد شد؛ قلب تپنده‌ی این فبلت، نخستین پردازنده‌ی ۷ نانومتری سامسونگ موسوم به اکسینوس ۹۸۲۵ است. این پردازنده که ساعاتی پیش در آستانه‌ی رویداد امشب، معرفی شد، در حقیقت نسخه‌‌ای بهبودیافته از اکسینوس ۹۸۲۰ به‌حساب می‌آید که درکنار بهینه‌سازی فرایند ساخت، افزایش فرکانس کاری هسته‌های میانی Cortex A75 از ۲.۳۱ به ۲.۴ گیگاهرتز، چشمگیرترین تفاوت آن‌ها محسوب می‌شود. 

کره‌ای‌ها همانند قبل، پرچم‌داران جدید خود را در دو بازار ایالات متحده‌ی آمریکا و چین با پردازنده‌‌‌ای از شرکت کوالکام عرضه خواهند کرد که در مورد گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، پردازنده‌ به‌کاررفته، اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد بود. پیش‌تر تصور می‌شد که سامسونگ در سری نوت ۱۰ از نسخه‌ی ارتقایافته‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده کند. ناگفته نماند که سامسونگ نسخه‌ی 5G گلکسی نوت ۱۰ را نیز برای ارتقاء تجربه‌ی اتصال به دنیای وب ارائه خواهد داد.

گلکسی نوت 10 / گلکسی نوت 10 پلاس

محفظه بخار خنک‌کننده گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس باعث می‌شود تا بدنه گوشی در زمان تجربه بازی‌ها خنک باقی بماند

گلکسی نوت ۱۰ در دو نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی LTE و 5G با حافظه‌ی رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد؛ درحالی که گلکسی نوت ۱۰ پلاس با حافظه‌های ذخیره‌سازی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی درکنار حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی LTE دو گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت را خواهد داشت؛ اما نسخه‌ی 5G به‌صورت تک‌سیم عرضه خواهد شد، ضمنا تنها گلکسی نوت ۱۰ پلاس امکان ارتقاء حافظه‌ی ذخیره‌سازی ازطریق درگاه کارت حافظه را خواهد داشت.

انرژی مورد نیاز گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس با باتری ۳۵۰۰ و ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن‌ها تأمین خواهد شد. هر دو گوشی از فناوری شارژ Super Fast Charging پشتیبانی می‌کنند؛ اما نسخه‌ی کوچک با شارژر ۲۵ واتی و نسخه‌ی بزرگ با شارژر بسیار قدرتمند ۴۵ واتی عرضه خواهد شد. براساس ادعای کره‌ای‌ها، شارژر ۴۵ واتی نوت ۱۰ پلاس می‌تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه، شارژ موردنیاز برای یک روز کامل را تأمین خواهد کرد.

شارژر ۴۵ واتی نوت ۱۰ پلاس می‌تواند ظرف مدت ۳۰ دقیقه شارژ مورد نیاز برای یک روز کامل را تأمین کند

سامسونگ همواره با خانواده‌ی نوت، تمرکز بسیاری بر بهره‌وری کاربران داشته است و این موضوع در سری نوت ۱۰ با جدیت بیشتری دنبال می‌شود. همانند گذشته بخش عمده‌ای از تلاش‌های شرکت کره‌ای در افزایش بهره‌وری به قلم اس‌پن اتکا دارد. در گوشی‌های جدید کاربران می‌توانند به‌مدد قلم اس‌پن و اپلیکیشن Samsung Notes دست‌نوشته‌های خود را به متن تبدیل کنند و آن را در فرمت‌های مختلفی همچون مایکروسافت وُرد با دیگران به‌اشتراک گذارند. قلم نوت ۱۰ همانند گذشته از فناوری بلوتوث کم‌مصرف (LE) بهره می‌برد، با این تفاوت که اکنون می‌توان از آن برای کنترل بخش‌هایی از گوشی با مجموعه‌ی قابلیت‌های Air استفاده کرد. کره‌ای‌ها با ارائه‌ی کیت توسعه‌ی Air، به توسعه‌دهندگان نیز اجازه خواهند داد تا قابلیت‌های کنترلی Air را به اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های خود اضافه کنند.

Galaxy Note 10+ / گلکسی نوت ۱۰ پلاس

دکس سامسونگ در گلکسی نوت ۱۰ قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربر می‌گذارد. دکس اکنون علاوه‌بر ارائه‌ی تجربه‌ی دسکتاپ، به‌ کاربر اجازه می‌دهد تا ازطریق پورت USB فایل‌های خود را بین دستگاه‌های مختلف جابه‌جا کند. فبلت‌های جدید کره‌ای‌ها قابلیتی موسوم به Link to Windows را نیز برای اتصال راحت‌تر به کامپیوترهای ویندوزی و نمایش اعلانیه‌ها، پاسخ به پیام‌ها و نمایش عکس‌ها روی این سیستم‌عامل را در بطن خود دارند.

در انتها پیش‌فروش سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس از روز ۱۷ مرداد آغاز می‌شوند. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس به‌صورت رسمی از ۲۳ اوت (اول شهریور ۱۳۹۸) وارد بازار خواهند شد. طبق اعلام سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ با حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و حافظه رم ۸ گیگابایتی ۹۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده است درحالی‌که گلکسی نوت ۱۰ پلاس با حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و پشتیبانی از SD Card با قیمت پایه ۱۰۴۹ دلار در دسترس خواهد بود. برای اطلاع از قیمت روز گوشی در بازار کشورمان می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. 


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده