نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۸

شان لیدن از تغییرات عظیم پلی استیشن VR در ۱۰ سال آینده می‌گوید

رییس استودیوهای جهانی سونی در مورد آینده پلی استیشن VR و پیشرفت‌های آن در سال‌های بعد صحبت کرده است.

شان لیدن، رییس استودیوهای جهانی سونی در تازه‌ترین صحبت‌های خود با گیم اینفورمر به توضیحاتی در مورد هدست واقعیت مجازی PlayStation VR پرداخته است که نشان از اهمیت بالای این هدست برای سونی دارد؛ صحبت‌هایی که علاقمندان به واقعیت مجازی را به آینده این هدست و عرضه آن برای کنسول‌های بعدی سونی امیدوار می‌کند.

لیدن تغییرات پلی استیشن VR تا ۱۰ سال آینده را بسیار اساسی می‌داند و این تحولات را با گوشی‌های هوشمند و تغییرات آن‌ها در سال‌های گذشته مقایسه می‌کند؛ گوشی‌هایی که اکنون به جایی رسیده‌اند که قابل مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر نیستند.

اگر یک بازه‌ی زمانی طولانی را در نظر بگیریم و به آینده PSVR فکر کنیم، هرگز نمی‌توانیم تصور کنیم که ۱۰ سال آینده با چه چیزی روبه‌رو خواهیم شد؛ فقط می‌دانیم تغییراتی بسیار بزرگ را مشاهده خواهیم کرد.

شما نمی‌توانید در همان تجربه اول به بالاترین سطح از کیفیت برسید و طبیعت تکنولوژی این است که به تدریج پیشرفت می‌کند.

این صحبت‌ها نشان از اهمیت پلی استیشن VR برای سونی دارند و احتمال معرفی PSVR2 برای کنسول بعدی سونی را پررنگ‌تر می‌کنند.

پلی استیشن VR با فروش بیش از سه میلیون واحد، تا امروز موفق‌ترین هدست واقعیت مجازی بین نمونه‌های غیروابسته به موبایل بوده است و لیدن هم سونی را صاحب بزرگ‌ترین پلتفرم واقعیت مجازی حال حاضر می‌داند. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که فروش پلی استیشن VR در مقایسه با بیش از ۹۰ میلیون پلی استیشن 4 موجود در بازار رقم زیادی نیست و باید دید سونی برای گسترش بازار پلی استیشن VR چه برنامه‌هایی دارد.

در کنار صحبت‌های اخیر شان لیدن، در طول سال‌های اخیر شاهد انتشار توضیحات و تصاویری از پتنت‌های سونی در زمینه واقعیت مجازی و کنترلر Move بوده‌ایم که نشان می‌دهد این کمپانی برنامه‌های زیادی برای آینده دارد؛ از پتنتی که یک سال قبل منتشر شد و تصاویری از یک کنترلر جدید را نشان می‌داد تا نمونه‌ای که چند روز قبل شاهد آن بودیم و شاید مربوط به نسل جدید Move باشد:

PS Move


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده