نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۷

آیپد پرو جدید اپل معرفی شد؛ پردازنده A12X Bionic و نمایشگر تمام صفحه

کمپانی اپل امروز نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو را با ویژگی‌هایی چون نمایشگر تمام صفحه معرفی کرد. 

اپل امروز نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی تبلت‌های محبوب آیپد پرو را در دو نسخه‌ی ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی معرفی کرد. تبلت‌های جدید طراحی تخت‌تر و بلوک-مانندی دارد و درست مانند آنچه از آیفون‌های جدید سراغ داریم، گوشه‌های بدنه و نمایشگر گِرد شده‌اند تا حس غوطه‌وری در محتوا به‌لطف حاشیه‌های فوق‌العاده باریک نمایشگر، بیش از پیش محسوس باشد.

هر دو نسخه‌ی آیپد پرو ۱۱ ۲۰۱۸ و آیپد پرو ۱۲.۹ ۲۰۱۸ همانند آیفون XR از نمایشگرهای Liquid Retina استفاده می‌کنند و از فناوری‌هایی همچون True Tone بهره می‌برند؛ ضمن اینکه به‌لطف پشتیبانی از فناوری Pro Motion، نرخ نوسازی تصویر در آن‌ها به عدد ۱۲۰ هرتز می‌رسد تا بدین ترتیب، جابه‌جایی در محیط رابط کاربری دستگاه و نیز اجرای انیمیشن‌ها به‌نرمی صورت بگیرد.

آیپد پرو

به‌لطف کاهش حاشیه‌های نمایشگر، نسخه‌ی پیشین آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی جای خود را به محصولی با نمایشگر ۱۱ اینچی و ابعاد فیزیکی مشابه داده است؛ ضمن اینکه آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی جدید بسیار کوچک‌تر از نسل گذشته‌ی خود محسوب می‌شود؛ در حقیقت با ارتقاء زبان طراحی تبلت‌ جدید، این محصول ۲۵ درصد حجم کم‌تری نسبت به قبل دارد و مساحت آن مشابه برگه‌ی کاغذ ۱۱ × ۸.۵ اینچی است. حذف حاشیه‌های نمایشگر و کلید هوم باعث می‌شود تا کاربران آیپد پرو نیز برای استفاده از دستگاه خود به ژست‌های حرکتی آشنای آیفون X‌ اتکا داشته باشند.

هر دو تبلت جدید اپل ۱۵ درصد باریک‌تر از گذشته هستند و ضخامت آن‌ها به ۵.۹ میلی‌متر می‌رسد. آیپد پرو نیز اکنون همانند آیفون با تاچ‌ آیدی وداع گفته است و برای احراز هویت کاربر به Face ID اتکا دارد. این فناوری همچنین قابلیت‌هایی همچون انیموجی و میموجی را برای کاربران آیپد به‌ارمغان می‌آورد. از آنجایی که حاشیه‌های اطراف نمایشگر فضای کافی برای جای دادن سنسورهای مورد نیاز برای کارکرد فیس آیدی را دارد، خوشبختانه این تبلت‌ها نیازی به بریدگی نمایشگر ندارند.

آیپد پرو

اپل در جریان رویداد امروز، پردازنده‌ی هفت نانومتری و توانمند A12X Bionic را برای آیپد پرو جدید معرفی کرد. این پردازنده در بطن خود ۱۰ میلیارد ترانزیستور دارد و ماژول‌هایی همچون پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای، واحد پردازش گرافیکی هفت هسته‌ای و موتور Neural مشابه A12 Bionic با توانایی انجام ۵ تریلیون محاسبه را دربرمی‌گیرد.

CPU جدید که شامل ۴ هسته‌ی قدرتمند و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف است، در پردازش‌های تک‌ هسته و چند هسته‌ای به‌ترتیب ۳۵ و ۹۰ درصد ارتقاء یافته است. اپل در جریان معرفی آیپد پرو اعلام کرد که پردازنده‌ی آن از ۹۲ درصد لپ‌تاپ‌های عرضه‌شده طی ۱۲ ماه گذشته، عملکرد سریع‌تری ارائه می‌دهد. کوپرتینونشین‌ها ادعا دارند که GPU‌ جدید به‌لحاظ عملکرد ۱۰۰۰ برابر بهتر از نسل ابتدایی آیپد عمل می‌کند و دو برابر بهتر از نسل گذشته است، در حقیقت توان گرافیکی آن در سطح کنسول ایکس‌باکس وان اس خواهد بود.

آیپد پرو

اپل به ظرفیت باتری آیپد پروهای جدید اشاره‌ای نکرد و صرفا مدعی شد که آیپد پروهای جدید می‌توانند تا ۱۰ ساعت کاربر را همراهی کنند. آیپد پرو اکنون با حافظه‌ی ذخیره‌سازی یک ترابایت نیز قابل سفارش خواهد بود. نسل جدید آیپد پرو، نخستین دستگاه‌های مبتنی بر iOS‌ به‌حساب می‌آیند که با پورت لایتنینگ وداع گفته‌‌اند و از USB-C بهره می‌برند. این پورت اکنون از نمایشگرهایی با رزولوشن 5K پشتیبانی می‌کند و توانایی شارژ آیفون یا دستگاه‌های دیگر را نیز دارد.

اپل به‌همراه iPad Pro جدید، نسل دوم اپل پنسل را نیز معرفی کرد که به‌صورت خودکار با تبلت Pair می‌شود و برای شارژ نیز برخلاف گذشته به متصل‌شدن به آیپد نیازی ندارد. در حقیقت قلم استایلوس جدید به‌‌لطف ۱۰۲ قطعه‌ی مغناطیسی قدرتمند موجود در سرتاسر داخل آیپد پرو جدید به بدنه‌ی آیپد می‌چسبد و به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. با دو بار ضربه‌زدن به نمایشگر آیپد پرو با اپل پنسل، صفحه روشن می‌شود. با ضربه‌زدن روی بدنه‌ی قلم می‌توان بین حالت‌های مختلف استفاده از آن، مانند نگارش یا پاک‌کردن حین یادداشت‌برداری جابه‌جا شد.

آیپد پرو

آیپد پرو‌های جدید از بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰، قابلیت Smart HDR در دوربین Face ID و اتصال Gigabit LTE پشتیبانی می‌کند؛ ضمن اینکه برای شارژ باتری به یک شارژر ۱۸ واتی اتکا دارد. خاطرنشان می‌کنیم که اپل در تبلت‌های حرفه‌ای جدید خود نیز با جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون خداحافظی کرده است. اپل برای تبلت‌های جدید خود کیبورد فیزیکی جدیدی را نیز با نام Smart Keyboard Foli‌o معرفی کرد که به‌صورت مغناطیسی به دستگاه متصل می‌شود و می‌توان زاویه‌ای قرارگیری آیپد را نیز تغییر داد. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی قیمت تبلت و مشخصات فنی آن به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده