نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹

گوشی ریزر فون 2 معرفی شد؛ پردازنده اسنپدراگون 845 و ویژگی‌های مناسب برای گیمینگ

کمپانی ریزر امروز، مدل جدیدی از گوشی مخصوص بازی ریزر فون را معرفی کرد. با زومجی همراه باشید.

کمپانی ریزر همیشه یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید محصولات مخصوص بازی بوده است و گیمر‌ها، با تجهیزاتی مثل ماوس و کیبورد‌های گیمینگ این شرکت آشنا هستند. با این حال ریزر، سال گذشته گوشی هوشمند ریزر فون را معرفی کرد که یک گوشی مناسب برای بازی‌های موبایل بود و حال امروز، مدل جدید‌تر این گوشی یعنی ریزر فون 2 هم معرفی شده است. با اینکه ریزر فون 2 از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل قبلی خود دارد، اما سازندگان اعلام کرده‌اند که بدنه آلومینیومی این گوشی، از لحاظ ساختار دست‌خوش تغییراتی شده است. 

علاوه بر این، به‌عنوان یک گوشی مخصوص بازی، Razer Phone 2، ویژگی‌های خاصی دارد و در زمینه‌هایی مثل صفحه نمایش یا اسپیکر، محصولی است که باعث می‌شود لذت بازی کردن با موبایل بیش از پیش شود. اما از حیث مشخصات فنی، پردازنده ریزر فون 2، اسنپدراگون 845 است که این روز‌ها، اکثر گوشی‌های پرچمدار از آن استفاده می‌کنند. این گوشی همچنین از پردازنده گرافیکی Adreno 660 بهره می‌برد. ریزر برای خنک‌سازی این گوشی، از تکنولوژی خنک‌کننده Vapor Chamber خود استفاده کرده است که در لپ‌تاپ Blade 15 هم شاهد استفاده از آن هستیم. 

ریزر فون 2 / Razer Phone 2

از دیگر مشخصات فنی این گوشی، می‌توان به حافظه رم ۸ گیگابایتی، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی اشاره داشت. ریزر فون 2 قرار است با اندروید 8.1 روانه بازار شود اما سازندگان، اعلام کرده‌اند که قطعا آپدیت اندروید پای را هم برای این گوشی منتشر خواهند کرد. 

اما یک گوشی مخصوص بازی، بیش از هر چیزی نیازمند محتوا است و ریزر، تدابیری هم برای این منظور در نظر گرفته است. بر این اساس ریزر با سازندگان بازی‌هایی چون PUBG Mobile، Rival: Crimson x Chaos، Marvel Future Fight، RuneScape و چند بازی دیگر به‌توافق رسیده است تا هم این بازی‌ها برای ریزر فون 2 بهینه شوند و هم اینکه در آینده، محتویات خاصی برای دارندگان این گوشی روی این بازی‌ها در دسترس قرار بگیرد. 

در قسمت پشت گوشی ریزر فون 2، از شیشه استفاده شده است و این گوشی، از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند؛ به طوریکه دارندگان می‌توانند از شارژر بی‌سیم خودشان استفاده کنند یا شارژر کرومای ریزر را با قیمت ۹۹ دلار خریداری کنند. البته به‌استناد برخی منابع، ریزر از این موضوع که برخی افراد گوشی‌هایی را که قسمت پشتی آن‌ها از جنس شیشه است دوست ندارند، اطلاع دارد و به همین دلیل یک مدل دیگر هم از این گوشی عرضه خواهد کرد که قسمت پشتی آن از جنس شیشه نخواهد بود و فضای ذخیره‌سازی بیش‌تری هم خواهد داشت. با این حال سایر ویژگی‌های این مدل و مدل فعلی، یکسان خواهند بود. 

ریزر فون 2 / Razer Phone 2

در قسمت پشتی گوشی ریزر فون 2، لوگوی ریزر ثبت شده است اما اتفاق جالب، این است که این لوگو، از سیستم نورپردازی کرومای ریزر پشتیبانی می‌کند و مثل سایر محصولات گیمینگ این شرکت که از این سیستم نورپردازی پشتیبانی می‌کنند، از ۱۶.۸ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند و کاربران، می‌توانند آن را روی حالت‌های مختلف نورپردازی تنظیم کنند. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی، ویژگی دیگر گوشی ریزر فون 2 است که از فناوری HDR هم پشتیبانی می‌کند و در مقایسه با صفحه نمایش مدل قبلی این گوشی، روشنایی بهتری دارد. همچنین رزولوشن صفحه نمایش این گوشی، ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و رفرش ریت آن هم ۱۲۰ هرتز است که باعث خواهد شد تصاویر به شکلی نرم و طبیعی نمایش داده شوند. 

صدا، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک گوشی مخصوص بازی است و ریزر برای این منظور، از دو اسپیکر در قسمت‌هایی پایین و بالای گوشی ریزر فون 2 استفاده کرده است. این اسپیکر‌ها همچنین برای ارائه صدای طبیعی‌تر و بهتر، به فناوری Dolby Atmos مجهز شده‌اند. در نهایت در قسمت پشتی گوشی، شاهد دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که یکی از آن‌ها، تصاویری معمولی و دیگری تصاویر عریض ثبت می‌کند و در قسمت جلو هم دوربین ۸ مگاپیکسلی گوشی قرار دارد. 

ریزر فون 2 / Razer Phone 2

قیمت گوشی ریزر فون 2، معادل ۷۹۹ دلار اعلام شده است. علاقه‌مندان از هم‌اکنون می‌توانند این گوشی را پیش‌خرید کنند و تاریخ عرضه گوشی هم متعاقبا اعلام می‌شود. نظرات خود را در مورد این گوشی مخصوص بازی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 

برای مشاهده‌ و مقایسه مشخصات فنی و قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید: به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی و قیمت موبایل های هواوی در این بخش در کنار تصاویر رسمی، بررسی کاربران و پرسش‌های متداول در اختیار کاربران قرار گرفته است.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده