// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

مایکروسافت سه سرویس جدید کراس پلتفرم را برای اندروید و iOS معرفی کرد

مایکروسافت با استفاده از مایکروسافت لانچر برای اندروید و مرورگر اج برای iOS در پی ایجاد بستری برای تجربه قابلیت‌های ویندوز برای کاربران این پلتفرم‌ها است. 

مایکروسافت تلاش‌های خود در راستای توسعه‌ی سیستم عامل اختصاصی موبایل را بسیار کمرنگ‌تر و حتی متوقف کرده، اما این به معنی خروج از میدان رقابت نیست؛ چراکه ردموندی‌ها استراتژی خود را تغییر داده‌اند. مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۸ اعلام کرد که ویژگی‌های ویندوز 10 را در قالب ابزار‌هایی نظیر مایکروسافت لانچر برای اندروید و مرورگر اج برای iOS در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

همانطور که اشاره کردیم، مایکروسافت لانچر، پنجره‌ای به دنیای اندروید است که ردموندی‌ها از طریق آن سعی در جلب نظر کاربران دارند. از جمله‌ی ویژگی‌هایی که کاربران اندروید با استفاده از مایکروسافت لانچر می‌توانند از آن استفاده کنند، Windows Timeline است. همچنین باید به Your Phone اشاره کرد که امکان ارسال پیام از روی دسکتاپ ویندوزی را در اختیار کاربران مایکروسافت لانچر قرار می‌دهد. کاربرانی که از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنند، می‌توانند از طریق مرورگر اج، به ویژگی‌های مورد نظر مایکروسافت دسترسی پیدا کنند؛ چراکه iOS فاقد قابلیتی برای میزبانی از لانچر‌ها، نظیر چیزی است که در سیستم‌عامل ویندوز شاهد آن هستیم. 

ویژگی موسوم به Timeline این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا ادامه‌ی کار روی پروژه‌های تحت وب خود را از طریق موبایل نیز پیگیری کنند. در واقع با استفاده از مرورگر اج و امکان تایم‌لاین، کاربران می‌توانند هر آنچه را که در مرورگر اج مبتنی بر ویندوز دسکتاپ انجام می‌دادند، در موبایل و با استفاده از اج موبایل در دسترس داشته باشند. تایم‌لاین در iOS در حال حاضر امکان مشاهده‌ی اپلیکیشن‌های اختصاصی مایکروسافت را نیز فراهم آورده و توسعه‌دهندگان می‌توانند با پشتیبانی از آن، امکان کار روی اپلیکیشن‌های خود را در حالت کراس پلتفرم، امکان‌پذیر کنند. 

به زودی مایکروسافت قابلیت تایم‌لاین در مایکروسافت لانچر را نیز به نحو احسن خود ارائه خواهد کرد. در اندروید و مایکروسافت لانچر، کاربران می‌توانند با استفاده از تایم‌لاین، از ویژگی کراس پلتفرم در اپلیکیشن‌ها استفاده کنند. برای مثال در صورتی که کاربری در حال کار روی سندی در ورد باشد، می‌تواند با مراجعه به تایم‌لاین مایکروسافت لانچر، کار روی سند مورد نظر را در ورد اندروید ادامه دهد. در صورتی که کاربر اندروید اپلیکیشن مناسب را برای ادامه‌ی کار روی گوشی اندرویدی در اختیار نداشته باشد، مایکروسافت لانچر اپلیکیشن مناسب را در گوگل پلی استور به نمایش خواهد گذاشت. 

قابلیت دیگری که مایکروسافت در بیلد ۲۰۱۸ معرفی کرد، Your Phone نام دارد که با در نظر گرفتن دو گروه کاربران معمولی و تجاری توسعه یافته است. این ویژگی البته هنوز ارائه نشده و در آینده‌ی نزدیک برای اعضای برنامه‌ی اینسایدر مایکروسافت در دسترس قرار خواهد گرفت. با استفاده از Your Phone کاربران قادرند تا علاوه بر مشاهده‌ی اعلانیه‌ها و ارسال پیام‌ها، تصاویر خود را نیز بین گوشی و رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ مبادله کنند.


منبع Techcrunch
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده