// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵

بازگشت کینکت به میادین؛ این بار در خدمت سرویس رایانش ابری آژور

مایکروسافت با پرده‌برداری از پروژه‌ی کینکت برای آژور اعلام کرد که این فناوری کنارگذاشته شده از بخش ایکس باکس را با سرویس رایانش ابری آژور تلفیق می‌کند.

دوربین شناسایی حرکت کینکت برای کنسول‌ بازی ایکس‌ باکس مایکروسافت مدت‌ها است که محصولی مرده به‌شمار می‌رود؛ مایکروسافت در اکتبر سال گذشته به طور کامل این محصول را از خانواده ایکس باکس کنار گذاشت. اما ردموندی‌ها لحظاتی پیش در رویداد بیلد 2018 اعلام کردند که برند کینکت و فناوری دوربین Time-of-Flight آن را احیا خواهند کرد؛ اما این بار هدف از احیای کینکت استفاده از آن در دنیای بازی‌های ویدیویی نیست، در عوض مایکروسافت از پروژه‌ی کینکت برای آژور پرده‌برداری کرد؛ پکیج جدیدی از سنسورها که دوربین کینکت را با یک کامپیوتر آن‌بُرد ترکیب می‌کند و پکیج کوچکی که توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را با پروژه‌های خود ادغام کنند.

kinect

ردموندی‌ها می‌گویند که پروژه‌ی کینکت برای آژور می‌تواند حرکات مفصلی کامل دست را پایش کند؛ قابلیتی که می‌توان از آن برای نگاشت فضایی با دقت بالا بهره برد. براساس قابلیت‌های یاد شده، می‌توان به‌سادگی کاربرد پروژه‌ی کینکت را در سیستم‌های رباتیک و نظارتی مختلفی تصور کرد. در حال حاضر در خصوص جزئیات مربوط به این پکیج، قیمت آن و سنسورهای دیگر به‌کار رفته در آن اطلاعاتی در دست نیست. مایکروسافت در رویداد بیلد این‌گونه توضیح می‌دهد:

پروژه‌ی کینکت برای آژور، این فناوری سخت‌افزاری پیشرو را با هوش مصنوعی آژور گرد هم می‌آورد تا توسعه‌دهندگان را قادر به تدارک سناریوهای جدیدی جهت کار با هوش محیطی کند.

به‌نظر می‌رسد که هدف اصلی مایکروسافت، تلفیق فناوری دوربین این شرکت با ابزارهای یادگیری ماشینی مبتنی بر رایانش ابری آن باشد؛ ابزارهایی که در حقیقت مدل‌های سفارشی‌شده و از پیش‌ساخته‌ای از مجموعه‌ی سرویس‌های ادراکی مایکروسافت و پلتفرم اینترنت اشیای اج برای رایانش‌های مرزی هستند.


منبع Techcrunch
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده