نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

هدست واقعیت مجازی Oculus Go عرضه شد

کمپانی آکیولس هدست واقعیت مجازی آکیولس گو را در دو مدل با قیمت‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ دلار عرضه کرد. 

شرکت آکیولس را با هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت می‌شناسیم که جزو اولین هدست‌های واقعیت مجازی مخصوص پی‌سی به شمار می‌رفت. حال این شرکت، یک هدست جدید با نام Oculus Go عرضه کرده است. این هدست در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده که به ترتیب، ۲۰۰ و ۲۵۰ دلار قیمت دارند. 

هدست آکیولس گو یک تفاوت بارز با هدست‌هایی چون ریفت دارد و آن هم اینکه برای استفاده از این هدست، نیازی به داشتن یک کامپیوتر یا حتی گوشی موبایل نخواهید داشت و قدرت لازم برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها روی این هدست، از طریق سخت‌افزار خود آن تامین می‌شود؛ سخت‌افزاری که تامین‌کننده قدرت اصلی آن یک پردازنده Snapdragon 821 است. از دیگر ویژگی‌های این هدست هم می‌توان به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از نوع LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ اشاره کرد. البته این هدست فاقد دوربین‌های داخلی است و به همین دلیل هم قادر نخواهد بود مواردی مثل خم شدن یا حرکت کردن کاربران در محیط را شبیه‌سازی کند.

کمپانی آکیولس برای این هدست، یک سری اسپیکر داخلی هم در نظر گرفته است که صدا از طریق آن‌ها پخش می‌شود. با این حال درگاه ۳.۵ میلی‌متری هم وجود دارد و می‌توانید از هدفون‌های خودتان هم استفاده کنید. به‌علاوه یک کنترلر کوچک هم همراه این هدست وجود دارد که انرژی آن از دو باتری قلمی تامین می‌شود. این کنترلر بسیار کوچک و ساده است و روی آن یک تاچ پد، یک تریگر و کلید‌های Back و Home دیده می‌شوند.

با اینکه آکیولس گو برای تامین توان خود نیازی به گوشی موبایل یا پی‌سی ندارد، اما برای اینکه بتوانید روی آن برنامه یا بازی نصب کنید، باید از برنامه موبایل Oculus App استفاده کنید. در حال حاضر در فروشگاه آکیولس بیش از هزار بازی و برنامه مختلف برای این هدست در دسترس هستند که از جمله بازی‌های مشهور موجود می‌توان به Republique VR، Anshar Online و They Suspect Nothing اشاره کرد. 

در مجموع هدست آکیولس گو با اینکه امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها را دارد، اما بیش‌تر برای مواردی مثل تماشای ویدیو مناسب است و نباید انتظار عملکردی در حد هدست‌های واقعیت مجازی گران‌تر را از آن داشت. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده