نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

ایسوس ذن فون 5 لایت رونمایی شد؛ نمایشگر ۶ اینچی و پردازنده اسنپدراگون 630

ایسوس در کنفرانس MWC 2018 خود گوشی هوشمند و میان‌رده ذن فون ۵ لایت را معرفی کرد.

ایسوس هم امسال به جمع کمپانی‌هایی پیوست که به‌صورت جدی وارد حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند شده‌اند و محصولاتش را در MWC 2018 رونمایی کرد. این کمپانی تایوانی که یکی از کهنه‌کارترین برندها در زمینه‌ی تولید انواع لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی است، تصمیم گرفته تا جدی‌تر از پیش وارد حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند شود و محصولات جدید خود را در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا رونمایی کند.

ذن فون 5 لایت ایسوس از وجود یک نمایشگر ۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ بهره می‌برد. این نمایشگر به لطف وجود حاشیه‌های باریک در بالا و پایین پنل جلویی، بخش بزرگی از پنل جلو را به خود اختصاص داده است. براساس اطلاعات ارائه‌شده، ۹۲.۹ درصد از مساحت پنل جلوی این گوشی به نمایشگر اختصاص دارد. ذن‌فون ۵ لایت بسته به ظرفیت حافظه‌ی داخلی از حافظه‌ی رم با ظرفیت متفاوتی بهره می‌برد؛ به‌طوری‌که نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. البته کاربران می‌توانند ظرفیت حافظه‌ی این گوشی را با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهند.

ایسوس در Zenfone 5 Lite از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام استفاده کرده است. اسنپدراگون ۶۳۰ کوالکام از وجود هشت هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد. ضمنا باید به بدنه‌ی آلومینیومی ذن‌فون ۵ لایت هم اشاره کرد. 

از بارزترین نکاتی که ذن‌فون ۵ لایت را از سایر رقبا متمایز می‌کند، وجود ۴ دوربین در این گوشی‌هوشمند است. این گوشی از وجود دو دوربین در پنل جلو بهره می‌برد که رزولوشن هر یک از آن‌ها ۲۰ مگاپیکسل است. در پنل پشتی هم دو دوربین با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است. ایسوس هم در پنل جلو و هم در پنل پشتی از وجود فلاش بهره می‌برد. این کمپانی هم در پنل جلو و هم در پنل پشت استفاده از لنزی با دامنه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای را در دستور کار قرار داده است؛ از این‌رو دو دوربین از مجموع ۴ دوربین که یکی در جلو و یکی در پشت است، از این لنز واید بهره می‌برند.

حسگر اثر انگشت این گوشی هوشمند در پشت گوشی و در پایین دوربین دوگانه قرار گرفته است. باتری مورد استفاده در این گوشی ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. ایسوس این گوشی‌هوشمند را در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز راهی بازار خواهد کرد. ذن‌فون ۵ لایت یک گوشی‌هوشمند دو سیم کارته است. 

ایسوس این گوشی‌هوشمند را در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز راهی بازار خواهد کرد. ذن‌فون ۵ لایت یک گوشی‌هوشمند دو سیم کارته است. ذن‌فون ۵ لایت از ماه مارس، یعنی ماه آینده‌ی میلادی راهی بازار خواهد شد.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده