نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲

گلکسی اس 9 و 9 پلاس سامسونگ معرفی شدند؛ پردازنده اکسینوس 9810 و نمایشگر Super AMOLED

سامسونگ در کنفرانس اختصاصی خود در MWC 2018 دو پرچمدار جدید خود را با نام‌های اس 9 و اس 9 پلاس معرفی کرد. 

سامسونگ با رونمایی از کهکشانی‌های جدیدش در کنفرانس MWC 2018 خود به انتظار طرفداران خود و انتشار بی‌وقفه‌ی شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد این محصولات پایان داد. کره‌ای‌ها مانند سال گذشته، پرچم‌داران جدید خود را در دو نسخه‌‌ی ساده و پلاس معرفی کردند؛ گلکسی اس 9 با ابعاد ۵.۸ اینچی نمایشگر، دوربین تکی و ظرفیت باتری کمتر، نقش نسخه‌ی ساده‌ از کهکشانی‌های سامسونگ در سال ۲۰۱۸ را ایفا خواهد کرد و در این بین گلکسی اس 9 پلاس با نمایشگری ۶.۲ اینچی، دوربین دوگانه و باتری حجیم‌تر، نسخه‌ی پلاس از نسل جدید پرچم‌داران سری اس کره‌‌‌ای‌ها خواهد بود.

گلکسی اس 9

سال گذشته، غول دنیای فناوری، پرچم‌داران سری اس را با زبان طراحی جدیدی روانه‌ی بازار کرد که در آن به‌لطف بهره‌گیری از نمایشگری کشیده با نسبت تصویر نامرسوم ۱۸.۵:۹، حاشیه‌های اطراف نمایشگر به مقدار قابل توجهی باریک‌تر شده بودند. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ از نتیجه‌ی کار خود رضایت داشته؛ چرا که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس تفاوت ظاهری چندانی را نسبت به نسل گذشته تجربه‌ نکرده‌اند.

شاید بتوان تنها تغییر مشهود در ظاهر گلکسی S9 و S9 Plus را نوع چینش دوربین، فلش، سنسور تشخیص ضربان قلب و حسگر انگشت دانست. گلکسی اس ۹ پلاس از دوربینی دوگانه بهره می‌برد که با فُرمی عمودی در میانه‌ی پنل پشتی گوشی جای گرفته و حسگر اثر انگشت نیز از کنار دوربین در نسل قبل به پایین آن جابه‌جا شده است تا بدین ترتیب یکی از معدود ایراد‌های زبان طراحی پرچم‌داران سامسونگ مرتفع شود و دسترسی به حسگر اثر انگشت راحت‌تر از گذشته باشد.

گلکسی اس 9

ارتفاع گلکسی اس ۹ پلاس نسبت به گذشته حدود ۲ میلی‌متر کاهش یافته؛ اما نزدیک به ۰.۴ میلی‌متر عریض‌تر و ضخیم‌تر از گذشته شده است. خاطرنشان می‌کنیم که با وجود افزایش ضخامت گوشی، تغییری در ظرفیت باتری مشاهده نمی‌شود و کره‌ای‌ها از همان باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در پرچم‌دار جدید استفاده کرده‌اند. این وضعیت برای گلکسی اس ۹ نیز وجود دارد و کره‌ای‌ها حدود یک میلی‌متر از ارتفاع گوشی کاسته‌اند؛ اما این محصول نیز بدون تغییر در ظرفیت باتری، حدود ۰.۴ میلی‌متر ضخیم‌تر شده است، باتری نسخه‌ی کوچک از کهکشانی‌های جدید سامسونگ، همانند نسل قبل، ظرفیتی معادل ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد.

نسخه‌ی کوچک کهکشانی‌های جدید سامسونگ از نمایشگری ۵.۸ اینچی Super AMOLED با لبه‌های خمیده، رزولوشن ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ بهره می‌برد که در پس پوششی از جنس گوریلا گلس ۵ جای گرفته است؛ نسخه‌ی پلاس نیز از نمایشگر مشابهی استفاده می‌کند با این تفاوت که ابعاد نمایشگر آن ۶.۲ اینچی است. خبر خوب برای علاقه‌مندان به موسیقی، حفظ جک ۳.۵ میلی‌تری هدفون و مجهز شدن کهکشانی‌های جدید به اسپیکرهای استریوی برای نخستین‌بار است، این اسپیکرها توسط AKG بهینه شده‌اند و از فناوری‌ Dolby ATMOS نیز بهره می‌برند. به ادعای سامسونگ، شدت صدای خروجی از پرچم‌داران جدید این شرکت ۱.۴ برابر صدای خروجی گلکسی اس ۸ است.

گلکسی اس 9

قلب تپنده‌ی پرچم‌داران جدید سامسونگ در بسیاری از مناطق از جمله کشورمان، جدیدترین تراشه‌ی ۱۰ نانومتری اختصاصی این شرکت موسوم به اکسینوس ۹۸۱۰ بهره می‌برد؛ این تراشه از هشت هسته‌ی پردازشی، شامل ۴ هسته‌ی Cortex A73 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی Cortex A55 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز تشکیل یافته است و پردازش تسک‌های گرافیکی نیز در این تراشه برعهده‌ی واحد Mali-G72 MP18 قرار دارد؛ البته کره‌ای‌ها پرچم‌داران جدید خود را در آمریکا و چین با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه خواهند کرد.

کره‌ای‌ها مدعی هستند که قدرت پردازشی اکسینوس ۹۸۱۰ در حالت تک‌هسته‌ای بیش از دو برابر بهبود پیدا کرده و در حالت چند هسته‌ای نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است و به‌لطف پشتیبانی مودم LTE این تراشه از Cat.18 امکان دست‌یابی به پهنای باند دانلود ۱.۲ گیگابیت‌برثانیه و پهنای باند آپلود ۲۰۰ مگابیت‌برثانیه وجود دارد. هر دو گوشی در سه نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با قابلیت ارتقاء حافظه از طریق درگاه مشترک با سیم‌کارت دوم تا سقف ۴۰۰ گیگابایت عرضه خواهند شد؛ اما سامسونگ حافظه‌ی رم در نسخه‌ی کوچک را معادل ۴ گیگابایت و در نسخه‌ی پلاس معادل ۶ گیگابایت انتخاب کند.

گلکسی اس 9

بی‌شک نقطه‌ی قوت پرچم‌داران جدید سامسونگ، دوربین به‌کاررفته در آن‌ها است، هر دو گوشی از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Dual Pixel با لرزش‌گیر اپتیکال و دیافراگم دوگانه بهره می‌برند، این دیافراگم بسته به وضعیت نوری، در یکی از دو حالت f/1.5 (شرایط نوری تاریک) و f/2.4 (برای محیط‌های پرنورتر) قرار می‌گیرد، قابلیت مهم‌ دیگر دوربین کهکشانی‌های جدید سامسونگ، ثبت ویدیوهای اسلوموشن ۹۶۰ فریم‌برثانیه‌ی اچ‌دی با بهره‌گیری از یک دیتابافر است. در این بین، گلکسی اس ۹ پلاس، علاوه‌بر دوربین اصلی، دوربین دیگری را با لنز تله‌فوتو در اختیار دارد تا کاربران ضمن قابلیت زوم بدون افت کیفیت تصویر، امکان ثبت تصاویر پرتره‌ی بهتری را نیز در اختیار داشته باشند.

گلکسی اس 9

سامسونگ قابلیت AR Emoji را نیز با هدف ارائه‌ی تجربه‌ی اموجی‌های پویا و منطبق با حرکت چهره‌ی کاربر همراه با گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس معرفی کرد. این قابلیت در رقابت با انیموجی در آیفون ۱۰، نسخه‌‌ای کارتونی از کاربر را در اختیار وی قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌تواند طیف گسترده‌ای از واکنش‌های چهره را به نمایش گذارد. کاربران می‌توانند این انیمیشن‌ها را از طریق SMS ارسال کنند یا آن‌ها را در قالب فایل GIF ذخیره کنند.

گلکسی اس 9

به‌لطف پلتفرم امنیتی Knox 3.1 سامسونگ، اطلاعات کاربران در فضای امن‌تری نسبت به گذشته قرار دارد. گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از قابلیت امنیتی تشخیص هویت بایومتریک تشخیص چهره، اسکن چشم و اثر انگشت بهره می‌برند و کاربران می‌توانند از قابلیت دلخواه خود برای حفاظت از اطلاعاتشان بهره ببرند، علاوه‌بر این، کهکشانی‌های جدید سامسونگ از قابلیت اسکن هوشمند نیز بهره می‌برند که به‌صورت هوشمند قدرت فناوری اسکن چشم و تشخیص چهره را ترکیب کرده و به‌شکلی راحت و سریع ، قفل گوشی را در موقعیت‌های مختلف باز می‌کند. همچنین قابلیت اثرانگشت انحصاری به کاربر امکان می‌دهد تا برای دسترسی به پوشه‌ی امن (Secure Folder) خود از اثر انگشتی متفاوت از اثر انگشت باز کردن قفل گوشی استفاده کند.

گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس با استفاده از حسگرهای اپتیکال بهینه، اطلاعاتی بیشتر و دقیق‌تر درباره‌ی سلامتی کاربر در اختیار وی قرار می‌دهند. این حسگرها همچنین عامل فشار کاری قلب (Heart Load Factor) را به‌صورت مداوم زیر نظر دارند که در واقع به‌صورت آنی میزان فشار روی قلب را اندازه می‌گیرد. کهکشانی‌های جدید سامسونگ در چهار رنگ مشکی، خاکستری، آبی و رنگ جدید بنفش نیلوفری روانه‌ی بازار خواهند شد. سامسونگ برای گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، به‌ترتیب برچسب قیمتی ۷۱۹ و ۸۳۹ دلاری را در نظر گرفته است. پیش‌سفارش این گوشی‌ها از تاریخ ۱۱ اسفند آغاز خواهد شد و عرضه‌ی آن‌ها برای تاریخ ۲۵ اسفند برنامه‌ریزی شده است.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده