// چهار شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

ایسوس یک هدست واقعیت ترکیبی با نام HC102 عرضه خواهد کرد

شرکت Asus به تازگی به عرصه‌ی واقعیت ترکیبی پیوسته و در این راه از جدیدترین محصول خود یعنی هدست HC102 رونمایی کرده که دارای ویژگی‌های جالبی است.

از زمانی که شرکت مایکروسافت پلتفرم واقعیت ترکیبی را برای ویندوز 10 در اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه کرد، شرکت‌های تولید‌کننده‌ی زیادی کار خود را روی تکنولوژی هدست‌های جدید شروع کردند. ایسوس یکی از این شرکت‌ها بوده که علاوه بر تولید محصولی جدید، مدت زمانی را صرف ارتقای محصولات خود می‌کند که از جمله آنها برخی پیشرفت‌های کوچک همانند تغییر طراحی ظاهری هدست به چند ضلعی و اضافه کردن چند ویژگی ارگونومیک، را می‌توان نام برد.

HC102

هدست جدید شرکت ایسوس HC102 نام دارد که به قیمت ۴۲۹ دلار عرضه خواهد شد، این قیمت در مقایسه با هدست Oculus Rift مقدار ناچیزی بیشتر است، اما باید ذکر کرد که HC102 وضوح تصویر ۱۴۴۰ در۱۴۴۰ پیکسل را برای هر چشم ارائه می‌دهد که نسبت به وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۲۰۰ هدست‌های آکیولس ریفت یک مزیت و ارتقا سطح محسوب می‌شود. هدست ایسوس HC102 همچنین مجهز به یک سیستم ردیابی داخلی است که باعث می‌شود این هدست دیگر نیازی به یک شبکه یا دوبین‌هایی به همراه سنسور برای نظارت بر حرکات هدست و سر کاربر نداشته باشد.

هدست جدید HC102 در مجموع حدود ۴۰۰ گرم وزن دارد که نسبت به وزن هدست‌های آکیولس ریفت ۷۰ گرم سبک‌تر ساخته شده است. همچنین می‌توان گفت که طراحی این هست بیشتر شبیه به پلی استیشن VR است؛ یعنی طراحی آن به گونه‌ای است که اجازه می‌دهد اکثریت وزن هدست روی پیشانی کاربر اعمال شود تا روی اطراف چشم و بینی که این مزیت در طراحی هدست‌های قدیمی همچون آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو کمتر دیده می‌شود.

در ادامه‌ی مطلب برخی از مشخصات عمومی اعلام شده از سوی ایسوس را نام می‌بریم:

  • میدان دید ۹۵ درجه‌ برای هر چشم به صورت تکی و میدان دید ۱۰۵ درجه برای هر دو چشم
  • وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ برای هر چشم و مجموع وضوح تصویر  ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برای هر دو چشم
  • نرخ تازه سازی تصویر ۹۰ هرتز
  • پشتیبانی از خروجی صدای ۳.۵ میلی‌متری
  • دارای دو کنترلر حرکت با ۶ درجه آزادی در فضا

HC102

یکی دیگر از نکته‌های جالب در طراحی هدست Asus HC102 حالت لولایی به‌کار رفته در آن است که به وسیله‌ی آن به راحتی می‌توان ارتفاع هدست را نسبت به صورت کاربر بالا و پایین کرد که این چنین ویژگی در هدست‌های شرکت دیگر دیده نمی‌شود و شما باید هدست واقعیت مجازی را کاملا از روی صورت خود بردارید.

به عنوان بخشی از پلتفرم واقعیت ترکیبی شرکت مایکروسافت، هدست‌های HC102 شرکت ایسوس توانایی پشتیبانی از نرم‌افزارهای واقعیت مجازی ویندوز و بازی‌های VR ارائه‌شده تحت فروشگاه استیم را دارد که اجازه می‌دهد تمامی بازی‌های و نرم‌افزار‌هایی را که قبلا استفاده کرده‌اید با وضوح تصویر بالاتری تجربه کنید.

HC102

قیمت این هدست واقعیت ترکیبی شرکت ایسوس ۴۲۹ دلار عنوان شده است.


منبع overclock3d.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده