// دوشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

مایکروسافت در ابتدا قصد داشت ایکس باکس را رایگان عرضه کند

با توجه به صحبت‌‌های یکی از سازندگان کنسول ایکس‌باکس، مایکروسافت در روزهای اول برنامه ریزی و از همه مهم‌تر بحث و گفتگو درمورد اهدافِ دستگاه، این مورد که آیا کنسول باید به صورت رایگان عرضه شود یا خیر را در برنامه کاری خود قرار داده بود. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
سیماس بلکلی، یکی از کسانی که در نوشتن نامه درخواست بودجه برای راه اندازی پروژه ایکس‌باکس نقش داشت و جزو طراحان اولین کنسول بود در هفته‌ای که گذشت مصاحبه‌ای انجام داد که احتمالا جزئیات آن برای طرفداران مایکروسافت ممکن است بسیار جالب به نظر برسد. او در طی این مصاحبه گفت که تمامی افرادی که آن زمان در مایکروسافت فعالیت می‌کردند و پروژه ایکس‌باکس را مشاهده کرده بودند سعی داشتند تا ما را قانع کنند که دستگاه را به صورت رایگان عرضه کنیم. بلکلی در ادامه توضیح داد که تمام آن افراد و همکارانشان ایده دیگری هم داشتند با این مضمون که بعد از یک مدت مشخص، دارندگان دستگاه برای ادامه کار باید یک نسخه از ویندوز را بر روی آن نصب کنند. در حقیقت منظورشان این بود که ایکس‌باکس باید زیر مجموعه‌ی سیستم عامل‌های ویندوز باشد. بلکلی وظیفه داشت تا این کنسولِ جدید را به صنعت سرگرمی‌های ویدئویی معرفی و عرضه کند و ظاهرا خودش شخصا از ویندوز به شدت متنفر بوده است. او در ادامه گفت:
اگر هرکاری که می‌خواهید انجام دهید مانند یک ویندوز لعنتی اجرا شود، ما اصلا هیچ کاری با آن نداریم ! خیلی خب؟ فقط نام ببرید، یک ایده بسیار بد را نام ببرید، ما با همچین چیزی سر و کار داشتیم.
ظاهرا افکار و اهداف بلکلی نسبت به همکارانش منطقی‌تر بوده است، با اینکه اولین ایکس‌باکس در بازار فروش اصلا موفق نشد و ضرر هنگفتی برای مایکروسافت به جای گذاشت اما اکنون جدا از اینکه سومین نسل از این برند عرضه شده است، از ایکس‌باکس همیشه به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های صنعت بازی نام می‌بریم. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده