نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۳

شاید مایکروسافت علاوه بر هولولنز، هدست واقعیت مجازی هم بسازد

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس می‌گوید هولولنز جلوی مایکروسافت را برای وارد شدن به قلمروی‌ هدست‌های واقعیت مجازی نمی‌گیرد. با مصاحبه‌ی او در این مورد همراه باشید.
مایکروسافت حدود دو ماه پیش طی همایش معرفی ویندوز ۱۰، از هدست واقعیت افزوده‌ی خود به نام هولولنز رونمایی کرد که دنیای واقعی شما را با دنیای دیجیتال ترکیب می‌کند. در ویدیوی معرفی این دستگاه نشان داده شد که چطور می‌توان از این هدست برای بازی Minecraft استفاده کرد، بازی‌ای که مایکروسافت آن را سال گذشته به مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. هولولنز رویکردی متفاوت نسبت به هدست‌های واقعیت مجازی دارد که از شرکت‌هایی مثل آکیولوس، سونی، وَلو و اچ‌تی‌سی دیدیم. با این حال، فیل اسپنسر می‌گوید هولولنز مانعی برای آن‌ها به جهت وارد شدن به دنیای واقعیت مجازی در آینده نیست.
فکر نمی‌کنم ما خودمان را برای ساخت هدست واقعیت مجازی محدود کرده باشیم. ما به فضای واقعی ترکیبی که می‌توانستیم با هولولنز به آن دست یابیم نگاه کردیم و آن را به عنوان جایگاهی برای خلق ویژگی‌ها و فناوری‌های جدید دیدیم. این طرز فکر جلوی ما را از انجام هیچ کاری در محدوده‌ی واقعیت مجازی نمی‌گیرد، چه از طرف خودمان باشد و چه از طریق همکاری با شرکت دیگری. من مورفیوس و آکیولوس را امتحان کردم و دموهای بیشتر از آن‌ها را نیز خواهم دید.
اسپنسر اضافه می‌کند در حالی که ایده‌های جالب بسیاری برای واقعیت مجازی وجود دارد، هیچکس دقیقاً نمی‌داد هنوز چه کاری با آن می‌خواهد انجام دهد.
این اصلاً انتقادی بر فناوری واقعیت مجازی نیست اما فکر نمی‌کنم هنوز کاملاً مشخص شده باشد که هدف آن چیست و چطور قرار است در بازار عرضه شود. کارهای خلاقانه‌ای که با آن انجام می‌شود عالی هستند و این چیزی است که صنعت بازی‌های رایانه‌ای همیشه آن را انجام داده است، چه هوش مصنوعی باشد چه فرمان‌های دستوری. این صنعت همیشه مکانی برای ابداع و اختراع بوده است.
مایکروسافت پیش از این هم گفته بود که فناوری‌های واقعیت مجازی مثل آکیولوس ریفت یا پروژه‌ی مورفیوس واقعاً‌ هیجان‌انگیز هستند، ولی آن‌ها رقیب مستقیمی برای فناوری هولولنز به شمار نمی‌روند. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده