نویسنده: میثم سبحانی
// شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

ثروت موسس کمپانی ولو ۱.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است

گیب نیوول، موسس کمپانی ولو، تنها در عرض یک سال ۱.۴ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است.

طبق جدیدترین لیست ثروتمندترین اشخاص جهان که توسط مجله اقتصادی فوربس جمع‌آوری شده است، ارزش خالص دارایی‌های گیب نیوول (Gabe Newell)، موسس کمپانی ولو، نزدیک به ۵.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. اگر این مقدار صحیح باشد، یعنی ثروت شخصی او از آخرین باری که همین مجله در ژانویه امسال دارایی‌های شخصی او را ۴.۱ میلیارد دلار تخمین زده بود، ۱.۴ میلیارد دلار رشد داشته است.

گفته می‌شود که نیوول تقریبا پنجاه درصد کمپانی Valve را در تملک خود دارد؛ شرکتی که گرداننده پلتفرم استیم و سازنده مجموعه بازی‌های محبوب و پرطرفدار Half-Life ،Portal و Counter Strike است. او در مقام نود‌ و هفتم لیست چهارصد نفره ثروتمندترین اشخاص آمریکایی مجله فوربس قرار گرفته است که او را بالاتر از اشخاصی همچون تراویس کالانیک موسس اوبر (یکصد و پانزدهم)، جورج لوکاس خالق مجموعه جنگ ستارگان (یکصد و هجدهم) و استیون اسپیلبرگ کارگردان افسانه‌ای سینمای هالیوود (دویست و ششم) و همچنین پایین‌تر از رابرت مرداک سهام‌دار کمپانی نیوز کورپوریشن، غول رسانه‌ای جهان (سی و نهم) و ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی‌های تسلا و اسپیس ایکس (بیست و یکم) قرار می‌دهد.

بیل گیتس، موسس مایکروسافت نیز امسال با ثروت خالص ۸۹ میلیارد دلار در بالای این فهرست و بالاتر از جف بزوس، موسس آمازون و دومین فرد ثروتمند آمریکا با ثروت خالص ۸۱.۵ میلیارد دلار، قرار دارد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز با ثروتی بالغ بر ۷۱ میلیارد دلار مکان چهارم این فهرست را به خود اختصاص داده است.

بر خلاف اکتیویژن، الکترونیک آرتز، تیک‌تو، یوبی‌سافت، نینتندو، سونی و مایکروسافت، ولو یک شرکت سهامی عام نیست. این موضوع یکی از دلایلی است که کسی به طور رسمی نمی‌داند که ثروت خالص کمپانی ولو چقدر است. برخی از شرکت‌های سهامی عام حقوق مدیران ارشد خود را اعلام می‌کنند، اما کمپانی ولو از آنجایی که یک شرکت خصوصی است این کار را انجام نمی‌دهد. از دیگر اخبار جذاب مرتبط با کمپانی ولو که در چند وقت اخیر منتشر شده است نیز می‌توان به رایگان شدن بازی Warhammer 4000: Dawn of War III و بازی Warhammer: End Times - Vermintide در فروشگاه استیم به مدت محدود اشاره کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده