// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰

سونی قصد دست‌یابی به تکنولوژی‌های فوق پیشرفته گرافیکی دارد

گروه تحقیق و توسعه‌ی کنسول‌های بازی همواره سخت در تلاش هستند تا بسته‌های توسعه‌ی نرم‌افزاری را برای پلتفرم‌ها ارتقا دهند. شاخه‌ی اروپایی سرگرمی‌های کامپیوتری سونی  نشانه‌هایی از برنامه‌های آینده سونی برای پلی‌استیشن به ما می‌دهد. با زومجی همراه باشید.
آگهی استخدام سونی بدین شرح است:
کارگروهی از تیم توسعه دهندگان سرگرمی‌های کامپیوتری سونی در حال کار برروی پروژه‌های وسیعی هستند تا به سازندگان بازی‌ها کمک کنند تا بهترین بازی‌ها را برای پلتفرم پلی‌استیشن بسازند. ما به دنبال مهندسی با هر دو مهارت فنی قوی و نویسندگی عالی و البته دارای مهارت‌های ارتباطی هستیم تا به ما بپیوندد. این فرد برای پروژه‌ی تحقیق و توسعه (اختصار R&D) و البته برای آموزش نکات توسعه‌ی بازی‌ها به سازندگان اضافه خواهد شد. تحقیقات جدید شامل تصاویر مبتنی برنور، تشخیص حرکت، پردازش تصویر، تخمین تراکم تصویر مبتنی بر پردازش و تحلیل ابزارهای سایه زنی می‌شود. تیم هم‌اکنون طیف وسیعی از مدارک و نمونه کد‌ها برای توسعه‌دهندگان گردآوری کرده است. از جمله، مقالات فنی در حوزه‌ی نکات آموزشی، مقالاتی برای وب‌سایت و طیف وسیعی از مباحث توسعه که ما به طور مرتب در کنفرانس‌ توسعه‌دهندگان بازی آنها ارائه می‌دهیم. [به همین دلیل] مهارت‌های گفتاری و نوشتاری ضروری است. این فرصتی برای شما است تا تجربیات خودتان را گسترش داده و درک بهتری از سخت‌افزار پلی‌استیشن داشته باشید. توسعه‌دهندگان کیت‌های نرم‌افزاری و سازندگان ابزار در همکاری نزدیکی با تیم توسعه و تحقیق سرگرمی‌های کامپیوتری سونی (Sony Computer Entertainment Europe)  هستند تا پیشنهاداتی به تیم‌های توسعه دهنده برای ساخت بازی ها بدهند. ما به دنبال یک کاندید قوی برای توسعه بازی‌ها برای کار مستقیم در تیم توسعه‌دهندگان کیت‌های نرم‌افزاری (SDK) و احتمالا در بخش توسعه فنی هسته هستیم. این افراد باید درک درستی از معماری سخت‌افزار کامپیوتر، تجربه کدگذاری سطح پایین، تجزیه و تحلیل عملکرد و بهینه سازی برنامه‌های سایه‌زنی برروی  کارت‌گرافیک‌های مدرن داشته باشند.
تکنولوژی تصاویر مبتنی بر نورپردازی که اکنون در بسیاری از بازی‌ها استفاده می‌شود (به عنوان مثال Forza Motorsport 4). اغلب به صورت محدود در محوطه بازی و اطرف اشیا براساس رنگ و بعضی ویژگی‌ها به کار می‌رود. اصولا این تکنولوژی در سطح شکل و یک حالت گنبدی برای ایجاد روشنایی واقع‌بینانه و دقیق در یک صحنه بکار می‌رود. در ادامه به حالت فشرده سازی مبتنی بر تصاویر اشاره شده که در مورد فشرده‌سازی بافت‌ و موارد با ارزش درون پردازشگر گرافیکی، برای سرعت بخشیدن و بهینه‌تر کردن تصاویر است. البته این در انحصار پلی‌استیشن 4 خواهد بود. کاملا مشخص است که سونی برنامه‌های طولانی مدتی برای سود‌آورترین بخش شرکت خود دارد. با توجه به عرضه نسل هشتم کنسول سونی و رقابتی که در این عرصه وجود دارد، سونی با توسعه تیم تحقیق خود قصد دارد بازی‌هایی با کیفیت بسیار بالا عرضه کند. تنها با گذشت زمان می‌توان نتیجه این تحقیقات را مشاهده کرد. چیزی که مشخص است در آخر ما از بازی های زیبا لذت خواهیم برد. منبع:  DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده