صحبت های مدیر اجرایی نینتندو درباره مشکلات کنونی واقعیت مجازی
در سال ۲۰۱۵، مدیر اجرایی نینتندو اعلام کرده بود که واقعیت مجازی باید بیشتر از این متقاعدکننده باشد تا بتواند وارد عرصه رقابت شود. به نظر میرسد که تاکنون هم نظر او در مورد واقعیت مجازی تغییری نکرده است. رجی فیس ایم در رویداد Variety's Entertainment & Technology Summit گفت:
مشکل واقعیت مجازی این است که تجربههای واقعاْ سرگرمکنندهی زیادی در این عرصه وجود ندارد.
با توجه به نشست Variety's Entertainment & Technology، او گفت که در حال حاضر نینتندو قصد برگشتن به واقعیت مجازی را ندارد. با این حال، فیس ایم اضافه کرد که هیچ چیزی برای همیشه دور از انتظار نیست. سال گذشته، طرحی از نینتندو کشف شد که مربوط به واقعیت مجازی بود. در نتیجه این امکان وجود دارد که نینتندو در حال انجام آزمایشهایی در زمینه این تکنولوژی باشد.
سال ۲۰۱۵، فیس ایم گفت:
ما براین باوریم برای این که تکنولوژی پیشرفت کند، باید آن را سرگرمکننده و اجتماعی ساخت.
نینتندو در دهه ۱۹۹۰ یک دستگاه واقعیت مجازی به نام Virtual Boy را عرضه کرد. این کنسول زیاد موفق نبود و بعد از آن، تاکنون نینتندو به سمت واقعیت مجازی بازنگشته است.
با این حال، از آن زمان نینتندو کارهای منحصربهفردی در فضای ایجاد شده انجام داده است؛ مانند کنسول 3DS که از تکنولوژی ویژهای استفاده میکند تا امکان دیدن تصاویر سهبعدی را به شما بدهد. 3DS با فروش بیش از ۶۷ میلیون واحد در سراسر جهان، موفقیت زیادی برای نینتندو بهدست آورده است.
فیس ایم در این نشست گفت که کنسولهای خانگی هنوز قابل اتکا هستند. بعضیها که انتقاد شدیدی از کنسولهای خانگی میکنند میگویند که این کنسولها به دلیل افزایش محبوبیت بازیهای موبایل و اجتماعی، از رده خارج خواهند شد. فیس ایم میگوید که موفقیت چشمگیر بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بر آن دلالت دارد که هنوز افراد زیادی به کنسول گیمینگ علاقه دارند.
کنسول جدید نینتندو، یعنی سوییچ، اسفندماه عرضه شد و طبق آخرین آمار شرکت نینتندو، از این کنسول ۴.۷ میلیون واحد در سراسر جهان به فروش رسیده است.