نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

وجود حفره امنیتی در فروشگاه CEX اطلاعات دو میلیون مشتری را در معرض خطر قرار داد

فروشگاه CEX دچار یک حفره امنیتی شده و اطلاعات بیش از دو میلیون مشتری این فروشگاه معتبر اروپایی که بازی دست دوم می‌فروشد در معرض خطر قرار گرفته است.

به تازگی مطلع شدیم فروشگاه CEX که یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اروپا مخصوصا در فروش بازی دست دوم محسوب می‌شود، دچار یک حفره امنیتی شده و اطلاعات بیش از دو میلیون مشتری این فروشگاه انگلیسی در معرض خطر قرار داد. کمپانی گفته است این اطلاعات شامل برخی اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، آدرس، آدرس ایمیل و شماره تلفن مشتریان می‌شود و همچنین اطلاعات رمزگذاری شده از کارت‌های اعتباری و بدهی تا سال ۲۰۰۹ در معرض خطر قرار دارند.

فروشگاه CEX گفته در حال مشارکت با مقامات مربوطه از جمله پلیس برای مقابله با این هک بوده که توسط یک گروه ثالث شناخته نشده انجام شده است. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست چه اطلاعاتی در مورد مشتریان خاص به اشتراک گذاشته شده است، اما کمپانی محض احتیاط با بیش از دو میلیون مشتری در حال ارتباط است. در ضمن نکته مهم اینکه هیچ اطلاعات مالی معتبر از دست نرفته است، چرا که کمپانی از سال ۲۰۰۹ جزئیات کارت‌های اعتباری و بدهی مشتریان را ذخیره نمی‌کند.

فروشگاه ادعا می‌کند هیچ مشتری حضوری در معرض خطر نیست و فقط اطلاعات مشتریان آنلاین در خطر است. در ضمن فروشگاه گفته است با وجود اینکه کلمه عبور مشتریان به صورت رمزگذاری شده ذخیره شده است، باز هم پیشنهاد می‌شود آن‌ها کلمه عبور خود را تغییر دهند، چرا که افراد ثالث همچنان می‌توانند کلمه عبور اصلی شما را مشخص کنند و از آن برای سرویس‌های غیرمرتبط استفاده کنند. در نهایت هم کمپانی گفته است در صورتیکه ایمیلی در مورد قدم‌های امنیتی پیشنهادی بعدی دریافت نکردید، حساب شما امن است.

تخصص کمپانی CEX در فروش بازی‌ دست دوم و سرگرمی و محصولات تکنولوژی است و در حال حاضر یکی از بزرگترین فروشگاه‌های سرگرمی موجود در انگلستان و اروپا محسوب می‌شود. این فروشگاه همچنین چند شعبه هم در آمریکا دارد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده