نویسنده: زومجی زومجی
// شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۰

آیا اپل برای تصرف بازار بازی‌های ویدیویی خیز برداشته است؟

شواهد و مدارک نشان می‌دهد که اپل تمرکز خود را در بخش بازی‌های ویدیویی بیشتر خواهد کرد و شاید به دنبال تکنولوژی‌ها و امکانات جدید برای ورود جدی‌تر به این عرصه‌ی رقابت است.با زومجی همراه باشید.

آیا اپل درحال آماده سازی خود برای معرفی تجهیزات بازی جدید است؟

مدتی پیش گزارش‌هایی درمورد درخواست ثبت یک دکمه Home جدید در دستگاه‌های iOS در فضای مجازی توسط برخی از افراد منتشر شد. بنا به این گزارش‌ها، هنگامی که این دکمه را فشار می‌دهید، بالا می‌آید و به یک جوی‌استیک کارآمد تبدیل می‌شود. این سیستم می‌تواند مورد توجه گیمرهای معمولی و حرفه‌ای قرار بگیرد. از طرفی به نظر می‌رسد می‌تواند افرادی را که به صفحه‌های لمسی و نحوه کنترل آن‌ها عادت ندارند، به خود جذب کند. اگر اپل قصد انجام چنین کاری را داشته باشد، می‌تواند با انجام آن ثابت کند که تا چه اندازه مخاطبان گیمر و کسانی که به هر نحوی، علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی هستند، برای این کمپانی اهمیت دارند. apple-head-mounted-display-patent-536x450 کاپرتینویی‌ها پیش از این درسال ۲۰۰۸ پتنتی ثبت کرده بودند که به یک دستگاه کامل واقعیت مجازی مربوط می‌شد و حالا درخواست جدیدی برای ثبت قابلیت جدید ارائه کرده‌اند. حالا که اطلاعات بیشتری از دستگاه‌های واقعیت مجازی در دست داریم و می‌دانیم کاربرد آن‌ها چیزی بیش از بازی‌های ویدئویی خواهد بود، نمی‌توان درخواست یک دستگاه واقعیت مجازی از سوی اپل را نادیده گرفت.احتمالا با فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل آشنا هستید. این اپ استور، بزرگ‌ترین منبع برای اپلیکیشن‌های دستگاه‌های iOS در بازار این دستگاه‌ها شناخته می‌شود. اپ استور به تنهایی می‌تواند دلیلی برای توسعه یک هدست واقعیت مجازی از سوی اپل باشد تا رقبای خود نظیر سامسونگ و آکیولس را به چالش بکشد.

با داغ شدن موضوع بازی، شایعات Apple TV بار دیگر آغاز می‌شوند

همچنان شایعات زیادی پیرامون Apple TV بعدی وجود دارد. بسیاری از افراد امیدوار بودند تا نسل جدید این دستگاه را در سال گذشته مشاهده کنند، اما اپل هیچ‌گونه جزئیاتی از آن منتشر نکرد. متاسفانه تمامی کنفرانس‌های بزرگ اپل یکی پس از دیگری برگزار شدند اما به هیچ وجه اشاره‌ای به نسل بعدی این دستگاه‌ها نشد. اکنون درسال جدید قرار داریم و آنطور که شایعات می‌گویند، ۲۰۱۵ می‌تواند سالی باشد که در آن شاهد عرضه نسخه جدید Apple TV باشیم. Apple-TV-600x400 یک Apple TV جدید می‌تواند به دلایل بسیاری مثل شبکه‌های جدید، اشتراک مستقل و رابط کاربری بهبود یافته مورد توجه قرار بگیرد، اما از منظر دیگری نیز ما را هیجان زده می‌کند و آن ادغام شدن با iOS و چه بسا بازی‌های iOS است. اما این یکپارچگی چگونه خواهد بود؟ قطعا با درنظر گرفتن این دستگاه و سیستم عامل iOS، می‌توانیم انتظار ارتباط بهبود یافته برای بازی‌ها، به خصوص بازی‌های چند نفره را داشته باشیم. این بازی‌ها می‌توانند اجازه استفاده از آیفون و آیپد را به عنوان صفحه دوم برای کنترل بازی به ما بدهند. دستاورد احتمالی بعدی، ادغام بیشتر مرکز بازی‌های اپل و فروشگاه اپلیکیشن‌های این شرکت است که در نتیجه می‌تواند خرید بازی‌ها و ارتباط با دیگر بازیکنان را آسان‌تر می‌کند. به دنبال این ویژگی، ممکن است بتوانیم از قابلیت انتقال و استفاده بازی‌های خریداری شده بر روی هرکدام از دستگاه‌ها (مثل آیفون، آیپد و Apple TV) بهره‌مند شویم.نباید فراموش کرد که همگی اینها، تنها حدس‌های احتمالی درمورد پروژه‌های آینده اپل هستند. بهتر است سهم عظیم کروم‌کست گوگل را در بازار این‌گونه دستگاه‌ها یادآور شویم. در این مدت، گوگل توانسته جایگاه خوبی در میان کاربران پیدا کند. هنوز مشخص نیست اپل چه برنامه‌هایی برای آینده این دستگاه در نظر دارد، اما علاقه‌مندی آنها به ادامه کار در این بازار، همچنان شک برانگیز است.

«با یک بار پرداخت، بازی کنید!»، بخشی جدید فروشگاه اپل

اپل از بخش جدیدی در اپ استور رونمایی کرده، که به بازی‌های مجانی در ابتدای خرید (Freemium) اختصاص دارد تا با این کار، به بازی‌هایی که با یک‌بار خرید آن‌ها تمامی ویژگی‌های موجود در آن را دریافت می‌کنید، کمک کند. برای مثال، بازی Vainglory که به تازگی عرضه شده، به همان اندازه‌ که با پرداخت پول لذت بخش می‌شود، بدون پرداخت حتی یک سکه هم جالب و سرگرم کننده است. در ابتدا می‌توانیم به سری محبوب Infinity Blade اشاره کنیم که دارای قابلیت خرید درون بازی است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با خرید طلا، در میزان پیشرفت خود در بازی نقش داشته باشند. مثال بعدی، سری قسمتی The Walking Dead اثر استودیوی تل‌تیل گیمز (Telltale Games) است که برای هر قسمت از بازی، به صورت جداگانه تخفیف‌های مناسبی را ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند با قیمت مناسب‌تری آن‌ها را خریداری کنند. این بخش تازه، که چنین بازی‌هایی را به کاربران ارائه می‌کند، حرکتی مثبت و مناسب در اپ استور است که به کاربرانی که از بازی‌هایی با حالت Freemium و خرید درون بازی میانه‌ای ندارند، اجازه استفاده از اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های گوناگون را می‌دهد. بدین صورت اپل می‌تواند این دسته از کاربران را نیز به سمت فروشگاه خود جذب کند. منبع: iPhone life


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده