نویسنده: زومجی زومجی
// جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹

اپیک به تولیدکنندگان بازی با موتور آنریل 4 تا ۵ میلیون دلار پول اهدا می‌کند

اپیک گیمز قصد دارد مبلغ ۵ میلیون دلار را به استفاده کنندگان موتور آنریل 4 اهدا کند. با ادامه جزئیات همراه زومجی باشید.
سال‌ها پیش، هنگامی که تیم سویینی (Tim Sweeney) تنها ۲۱ سال داشت و سال سوم دانشگاه را سپری می‌کرد، او به مقداری پول برای عرضه اولین بازی خود نیازمند بود. برای پرداخت هزینه‌های عرضه بازی، او در دو تابستان پشت سر هم، تراکتور پدر خود را قرض گرفت تا بتواند با آن کار کند. امروز، سویینی تاسیس کننده شرکت اپیک گیمز است، شرکتی که به عنوان یکی از مراکز قدرتمند در صنعت بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شود و سری محبوب Gears of War را در کارنامه خود دارد. از سویی دیگر، آن‌ها دستان پشت پرده در ساخت یکی از قدرتمندترین موتورهای بازی‌سازی در دنیا، یعنی موتور آنریل هستند. اکنون، اپیک گیمز برای بار چهارم، یکی از پرکاربردترین و بهترین ابزارهای بازی‌سازی در دنیا - یعنی موتور آنریل 4- را برای بازی‌سازان جوان و مشتاق به این هنر، عرضه کرده است. سویینی به تازگی از پروژه‌ای با عنوان Unreal Dev Grants (کمک‌های مالی به تولید کنندگان آنریل انجین) رونمایی کرده است. در این پروژه حمایتی، اپیک گیمز مبلغ ۵ میلیون دلار را به پروژه‌های جالب و توانمند که با استفاده از موتور آنریل 4 ساخته شده باشند را اهدا می‌کند. البته، اینبار برای بدست آوردن این مبلغ نیازی به تراکتور نیست! ابتدا بهتر است به مباحث اولیه این کمک مالی بپردازیم: اپیک گیمز به این سازندگان مبلغی میان ۵ هزار دلار تا ۵ میلیون دلار را اهدا می‌کند. در ابتدا، شما باید یک ویدئو به همراه کمی توضیحات از بازی، فیلم، برنامه یا هرچیز دیگری که در موتور  آنریل 4 ساخته‌اید را به ایمیل « unrealdevgrants@epicgames.com » ارسال کنید. سپس تعدادی از اعضای اپیک گیمز این نمونه‌های اولیه را بررسی می‌کنند و جایزه به گروه‌های شایسته، اهدا می‌شود. سازندگانی که در این رقابت پیروز شوند، می‌توانند با پول خود هرکاری که بخواهند انجام دهند. درواقع هیچ قرار داد، پیگیری برای عرضه پروژه یا حتی برنامه ریزی برای ساخت آن وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند با پول بدست آمده از این رقابت، بازی خود را توسعه بدهند، یا با آن به یک مسافرت طولانی بروند! هیچ قراردادی در استفاده از پول درمیان نیست. سویینی در این مورد می‌گوید:
هیچ گونه قراردادی در این پروژه وجود نخواهد داشت. اگر پروژه‌ای که برای تیم ما ارسال می٬کنید شایستگی خود را به ما ثابت کند، ما این جایزه را بدون هیچ حرفی برای شما ارسال می‌کنیم. قرار نیست ما خود را در جایگاه تصمیم گیری برای نحوه استفاده از این جایزه قرار بدهیم. این جایزه، پول شما است و می‌توانید هرکاری که بخواهید و دوست داشته باشید، با آن انجام دهید. در این پروژه حمایتی، پروژه‌های ارسال شده قطعا از طرف تیم‌هایی هستند که انگیزه بسیاری بالایی در این زمینه دارند و بعید می‌دانم تیم‌هایی که بتوانند موفق به دریافت این جایزه بشوند، آن را صرف چیز دیگری به جز پیشرفت پروژه خود کنند.
هنگامی که پروژه‌های خود را برای بررسی به اپیک گیمز ارسال کنید، افرادی از بخش‌های مختلف این پروژه را بررسی می‌کنند: مدیران عمومی، برنامه نویسان و هنرمندان. اهداف آن‌ها در این بررسی، جستجو و درنهایت پیدا کردن کارهای بسیار خلاق، نوآورانه و خاص است و چه بسا در این میان، پروژه‌هایی وجود داشته باشند که بتوانند مسیر جدیدی را در این صنعت رقم بزنند. اپیگ گیمز آماده است تا درمیان حجم بالایی از کارها، پروژه‌های ارزشمند را شناسایی کند. سویینی ادامه می‌دهد:
ما به دنبال چیزی هستیم که پتانسیل بالایی داشته باشد و بتواند در نوع خود، بسیار خاص جلوه کند و بتواند بهترین استفاده را از این کمک مالی داشته باشد. برای مثال، هنگامی که یک سازنده مشکلات زیادی دارد، می‌تواند با استفاده از این کمک مالی، نمونه اولیه پروژه خود را به مرحله بعدی ساخت ببرد.
درنهایت سویینی فکر می‌کند Unreal Dev Grants در چند سال آینده به یک مراسم اهدای جوایز تبدیل خواهد شد. جایی که برندگان سال‌های قبلی، به پروژه‌هایی که ارزش دریافت کمک مالی را داشته باشند، رای می‌دهند. به عقیده سویینی، ایجاد چنین سیستمی تنها به چندین ماه وقت نیاز دارد، اما هدف نهایی و اصلی آن‌ها این است که این سیستم، به طور کلی توسط جامعه تولید کنندگان و درواقع خود مردم اداره شود. اگر این پروژه حمایتی به نظر بسیار جالب و فوق العاده کارآمد به نظر می‌رسد، بهتر است از این زاویه به آن نگاه کنیم: Unreal Dev Grants شیوه سویینی برای پرداخت کمک هزینه به پروژّ‌های شما است. روزهایی که او برای پرداخت هزینه بازی خود مجبور بود چمن‌های محله خود را کوتاه کند، دلیلی است که امروز این پروژه وجود دارد، یا همانطور که سویینی می‌گوید:
هدف اصلی ما در راه اندازی این پروژه این است که به تولید کنندگانی کمک کنیم که می‌توانند به مرحله بعدی از ساخت خود بروند، بدون آنکه مجبور باشند چمن‌ها را کوتاه کنند!
بی‌شک تفکری که افرادی نظیر سویینی در سر دارند، قابل تقدیر است. اکنون افرادی که پروژه‌های مناسبی در دست ساخت دارند، می‌توانند مبلغ بسیار مناسبی را برای پروژه‌های خود در اختیار داشته‌ باشند. اگر شما هم قصد دارید به سراغ بازی‌سازی در موتور آنریل 4 بروید، بهتر است هرچه سریع‌تر دست به کار شوید! منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده