نویسنده: میثم سبحانی
// دوشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰

آکیولوس دادخواست حقوقی جدیدی علیه زنیمکس به ثبت رساند

به نظر می‌رسد که مرافعه حقوقی آکیولوس و مدیرانش با زنیمکس پایانی ندارد چرا که در اقدامی جدید، آکیولوس خواستار برگزاری دادگاه جدیدی علیه زنیمکس شد.

کمپانی آکیولوس پس از آخرین منازعه حقوقی‌شان با زنیمکس که منجر شد این کمپانی پیشتاز در عرصه واقعیت مجازی، نتایج آن را بسیار کمتر از میزان رضایت خویش قلمداد کند، دادخواست قضایی جدیدی تنظیم کرد و خواهان برگزاری دادرسی جدیدی شد.

پرونده قبلی این دعوی حقوقی که اوایل ماه فوریه خاتمه یافت، این شرکت را از برخی از اتهامات تبرئه کرد اما در عین حال حکم داد که زنیمکس به دلیل خساراتی که از آکیولوس، برندن ایریب و پالمر لاکی، و جان کارمک مدیر ارشد فناوری آکیولوس به خاطر جرایمی همچون ادعاهایی دروغین، نقض حقوق کپی‌رایت و نقض قرارداد متضرر شده است، ۵۰۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

وب‌سایت آپلود وی‌آر گزارش داده است که آکیولوس هم‌اکنون درخواستی را برای برگزاری یک دادرسی جدید ثبت کرده و مدعی است که احکام اولیه صادر شده، بر خلاف اعتبار بالای مدارک ارائه شده صادر شده است و اینکه غرامتی که به زنیمکس اهدا شده است بیش از حد زیاد است.

اگر این دادخواست پذیرفته شود، دادرسی جدید شامل اتهامات ادعاهای دروغین، نقض قوانین حقوق کپی‌رایت و نقض قرارداد خواهد بود.

هیچکدام از طرفین منازعه از زمانی که هیات منصفه دادگاه دو ماه پیش احکام خود را صادر کردند، ساکت ننشسته‌اند. اندکی پس از اینکه محاکمه اولیه پایان یافت، زنیمکس برای متوقف کردن فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آکیولوس که شامل کدهای نوشته شده توسط او است یا تحت مالکیت معنوی وی قرار دارد، قرار منعی تنظیم کرد.

در همین اثنا، کارمک، هم به طور شفاهی درباره نتیجه پرونده اولیه اعتراض کرد و هم دعوی حقوقی خودش را علیه زنیمکس به خاطر پولی که او می‌گوید زنیمکس همچنان از فروش کمپانی ایدسافت‌ور به او بدهکار است، تنظیم کرد.

نظر شما درباره مرافعه حقوقی آکیولوس و زنیمکس چیست؟


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده