نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

مایکروسافت به پشتیبانی خود از ویندوز ویستا پایان داد

پس از تقریبا ۱۰ سال،‌ مایکروسافت به صورت رسمی به پشتیبانی خود از ویندوز ویستا پایان داد.

ویندوز ویستا، یکی از سیستم‌عامل‌های Microsoft است که تقریبا بیش از ۱۰ سال است که از زمان عرضه آن می‌گذرد. در ماه آوریل ۲۰۱۲، پشتیبانی عمومی از این سیستم عامل توسط مایکروسافت قطع شد. قطع پشتیبانی عمومی به این معنی بود که به غیر از بروزرسانی‌های امنیتی، هیچ ویژگی جدیدی از سال ۲۰۱۲ به این سیستم عامل اضافه نشده بود. بالاخره امروز و پس از ۱۰ سال، مایکروسافت به هرگونه پشتیبانی از این سیستم عامل پایان داد و دیگر هیچ‌گونه بروزرسانی، حتی بروزرسانی‌های امنیتی نیز برای این سیستم عامل عرضه نمی‌شود.

اگر هنوز در دسته افرادی هستید که از این سیستم عامل استفاده می‌کنید، دیگر زمان کوچ کردن به یک سیستم‌عامل جدید فرا رسیده است. عدم انتشار بروزرسانی‌های امنیتی به این معنی است که این سیستم عامل در مقابل ویروس‌ها و بدافزارها آسیب‌پذیر است. با این حال شما هنوز هم می‌توانید با این سیستم عامل نرم‌افزارهای مخصوص بازی مانند استیم و Uplay را نصب و اجرا کنید اما ممکن است در هنگام اجرای بازی‌های بروز، دچار مشکل شوید. با استناد به آمار منتشر شده توسط استیم، تنها ۰.۱ درصد کاربران این پلتفرم از ویندوز ویستا استفاده می‌کنند. 

ویندوز ویستا در آوریل سال ۲۰۰۴ عرضه شد و در بازه زمانی خود، مشکلات متعددی را مانند سنگینی بیش از حد سیستم‌عامل تجربه کرد. با توجه به وب‌سایت مایکروسافت، پشتیبانی عمومی از یک سیستم‌عامل، پنج سال به طول می‌انجامد و پس از ۱۰ سال هرگونه پشتیبانی از سیستم‌عامل به پایان می‌رسد. پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 8 در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید. حتی ویندوز 10 نیز دارای تاریخ انقضا است. پشتبیانی عمومی از ویندوز 10 در سال ۲۰۲۰ و پشتیبانی کلی از آن در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده