نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۶

نوکیا 5 معرفی شد؛ بدنه فلزی و قیمت ۱۸۹ یورو

در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۷ شرکت نوکیا از گوشی نوکیا 5 رونمایی کرد.

شرکت نوکیا در جریان رویدادی در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۷ از گوشی هوشمند نوکیا 5 رونمایی کرد؛ این گوشی با نمایشگر ۵.۲ اینچی خود، نسخه‌ای کامپکت از گوشی هوشمند نوکیا 6 به حساب می‌آید. نوکیا تأکید زیادی بر کیفیت ساخت این دستگاه دارد. این شرکت جنس بدنه‌‌ی نوکیا ۵ را آلومینیوم سری ۶۰۰۰ اعلام کرد.

نوکیا 5

پوشش نمایشگر نوکیا ۵ از نوع گوریلا گلس است و توان پردازشی آن توسط تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۳۰ تأمین می‌شود، ضمن آنکه واحد پردازش گرافیکی ادرنو ۵۰۵ مسئولیت پردازش‌های گرافیکی گوشی را بر عهده خواهد داشت. نوکیا برای این گوشی حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی در نظر گرفته است.

نوکیا 5

نوکیا برای دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ در حالی که یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز عریض وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی را برعهده خواهد داشت.

نوکیا 5

طبق اعلام شرکت نوکیا، این گوشی به همراه نسخه‌ی خالص از اندروید ۷.۱.۱ نوقا و دستیار دیجیتال گوگل اسیستنت روانه‌ی بازار خواهد شد. نوکیا برچسب قیمتی ۱۸۹ یورویی برای این گوشی در نظر گرفته است. این شرکت فنلاندی گوشی هوشمند جدید خود را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ و در رنگ‌های آبی، نقره‌ای، مشکی و رزگلد روانه‌ی بازار خواهد کرد.

نوکیا 5


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده