نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۶

ال جی جی 6 معرفی شد؛ بدنه‌ ضد آب و پردازنده اسنپدراگون 821

گوشی ال جی جی 6، پرچمدار جدید کمپانی ال‌جی، در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ معرفی شد.

سرانجام پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و انتشار شایعات مختلف پیرامون جی ۶، پرچم‌دار جدید ال‌جی، این شرکت کره‌ای از گوشی هوشمند جدید خود در جریان رویدادی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ که مطابق معمول در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار می‌شود، رونمایی کرد. این گوشی تقریبا از تمامی جهات با تصاویری که طی ماه‌های گذشته به آن نسبت داده می‌شد، مطابقت دارد. اگرچه ال‌جی پیش از این با انتشار تیزرهایی، به برخی از ویژگی‌های کلیدی این گوشی هوشمند را نظیر نسبت تصویر ۱۸:۹ و بدنه‌ی ضدآب و مقاوم در برابر گرد و خاک، اشاره کرده بود؛ اما این موضوع از هیجان رونمایی رسمی این گوشی هوشمند نکاسته است.

گوشی ال جی جی 6

مشخصات فنی ال‌جی جی ۶

مشخصات / گوشی LG G6
پردازنده

Snapdragon 821 Adreno 530

سیستم‌عاملUX 6.0 UI
حافظه‌ی رم4GB
صفحه نمایش

5.7-inches IPS LCD 1440 x 2880 pixels

محافظ صفحهCorning Gorilla Glass 5
تراکم پیکسل~565 ppi
حافظه ذخیره‌سازی32GB
microSDup to 256GB
دوربین اصلی

Dual 13 MP, LED flash

دوربین جلو5 MP
اثر انگشتYes
سیم کارتNano SIM
باتری
وزن
ابعاد
رنگ‌ها

گوشی ال جی جی 6

ال‌جی در ساخت پرچم‌دار سال گذشته‌ی خود از طراحی ماژولار بهره گرفته بود. این طراحی امکان نصب ابزارهایی جانبی موسوم به Friends را روی جی ۵ می‌داد؛ اما لزوم خاموش‌کردن گوشی جهت نصب این ابزارها، در کنار ایرادهای دیگری همچون نوع متریال به‌کاررفته در ساخت گوشی و طراحی نه‌چندان خوشایند دست‌به‌دست هم دادند تا جی ۵ تبدیل به محصولی موفق برای ال‌جی نشود. اما اکنون ال‌جی با درس گرفتن از اشتباهات گذشته‌ی خود، طراحی ماژولار را کنار گذاشته و دقت بیشتری را در طراحی جی ۶ به خرج داده است.

گوشی ال جی جی 6

شرکت ال‌جی برخلاف نسل پیشین، در ساخت نسل جدید گوشی پرچم‌دار خود از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است. فریم این گوشی فلزی و تراش‌خورده است. پنل پشتی گوشی نیز از جنس شیشه است و ترکیب آن با فریم تراش‌خورده‌ی گوشی، ترکیب زیبا و هماهنگی را به وجود آورده است.

ال‌جی این گوشی را به نمایشگری ۵.۷ اینچی با رزولوشن +QHD یا ۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت تصویر نامتعارف ۱۸:۹ و گوشه‌های انحنادار مجهز کرده است. ال‌جی این نمایشگر را FullVision می‌نامد. حاشیه‌‌های نمایشگر ال‌جی جی ۶ بسیار باریک هستند و این موضوع باعث می‌شود تا با وجود بزرگ‌بودن نمایشگر، در دست گرفتن گوشی دشوار نباشد. ال‌جی موفق شده است این نمایشگر ۵.۷ اینچی را در بدنه‌‌ای با ابعاد مشابه گوشی‌های ۵.۲ اینچی جا دهد.

ال‌جی معتقد است که نسبت ۱۸:۹ به استاندارد جدیدی بدل خواهد شد. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند آمازون در حال تهیه‌ی محتوای خود با نسبت ۱۸:۹ هستند. ال‌جی جی ۶ از فناوری HDR10 و دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود، کیفیت تصویر وارد مرحله‌ی جدیدی شود. در نسبت تصویر جدید ال‌جی، ۱۱.۳ درصد محتوای بیشتر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

توان پردازشی ال‌جی جی ۶ توسط پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ تامین می‌شود و این پردازنده‌ را ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند. ال‌جی با هدف بهبود کیفیت صدای خروجی جی ۶، این گوشی را به مبدل دیجیتال به آنالوگ ۳۲ بیتی چهارگانه‌ مجهز کرده است. 

ال‌جی مجموعه‌ای از بازی‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران ال‌جی جی ۶ قرار می‌دهد. ضمن آنکه نماینده‌‌ی بازی تمپل‌ران نیز با حضور در رویداد ال‌جی، اعلام کرد که بازی لاست‌جانگل با دریافت یک بسته‌ی به‌روزرسانی، برای بهره‌گیری از نمایشگر جدید ال‌جی جی ۶ با نسبت ۱۸:۹، بهینه‌سازی خواهد شد.

گوشی ال جی جی 6

در پنل پشتی گوشی شاهد دوربین دوگانه‌ی ۱۳ مگاپیکسلی گوشی هستیم و مطابق معمول حسگر اثر انگشت گوشی نیز زیر این دوربین قرار گرفته است. ال‌جی برای دوربین جلوی این گوشی نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است.

ال‌جی در این گوشی از پورت‌ USB نوع C استفاده کرده است. جی ۶ به همراه اندروید نوقا و رابط کاربری جدید ال‌جی، موسوم به UX 6.0 و در سه رنگ نقره‌ای (Ice Platinum)، مشکی (Astro Black) و سفید (Mystic White) روانه‌ی بازار خواهد کرد. 

همچنین ال‌جی جی 6 به همراه مجموعه‌ای از بازی‌ها عرضه می‌شود که این بازی‌های اندروید به صورت رایگان در دسترس خریداران این گوشی خواهند بود. یکی از این بازی‌ها Temple Run خواهد بود که یکی از سازندگان آن در جریان معرفی گوشی روی صحنه آمد و اعلام کرد که خریداران ال‌جی جی 6، به صورت رایگان به این بازی دسترسی داشته و علاوه بر آن تعداد زیادی سکه درون بازی دریافت خواهند کرد و از همان ابتدا، به تمامی کاراکتر‌ها دسترسی خواهند داشت.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده