نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

سونی برای پلی استیشن VR کنسرت واقعیت مجازی عرضه کرد

کمپانی سونی محتوای رایگانی را برای پلی‌استیشن VR عرضه کرده که می‌تواند اولین گام‌اش برای برگزاری کنسرت‌های مجازی باشد.

مدت زیادی است که واقعیت مجازی حضور پررنگی در اخبار فناوری دارد و خبر اخیر هم به همین حوزه احتصاص یافته است. سونی به‌تازگی محتوایی را با نام Joshua Bell VR Experience برای هدست پلی‌استیشن VR عرضه کرده است؛ محصولی که به کاربر امکان می‌دهد تا یک کنسرت دونفره را با حضور جاشوا بل (Joshua Bell)، ویولنیست، در قالب واقعیت مجازی تجربه کند. آن‌طور که کمپانی ژاپنی می‌گوید، Joshua Bell VR Experience اولین نمونه در نوع خودش به شمار می‌رود. ویدیوی پشت‌صحنه‌ی این محتوا را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

| |

سونی برای فراهم کردن این تجربه، از تجهیزات فیلم‌برداری وصدابرداری ۳۶۰ درجه استفاده کرده و سپس پردازش‌های پیچیده‌ای را روی داده‌ها انجام داده است. البته واقعیت مجازی مدت‌ها است که در تولید محتوای ورزشی و موسیقایی کاربرد دارد؛ اما در بیشتر اوقات، این کار به‌وسیله‌ی دوربین‌های سه‌بعدی «ثابت» انجام می‌شود. در این میان، پروژه‌ای که سونی کلید زده می‌تواند راه را برای قرار گرفتن بهتر اجراهای موسیقی و مسابقات در قالب واقعیت مجازی فراهم کند؛ به‌شکلی که تماشاگر آزادی‌عمل بیشتری داشته باشد و بتواند آزادانه در محیط مجازی جابه‌جا شود.

Joshua Bell VR Experience هم‌اکنون در پلی‌استیشن استور قرار گرفته و آن را می‌توان به‌رایگان برای کنسول نسل هشت سونی دریافت کرد. یادآوری می‌کنیم که برای تجربه کردن این محصول به هدست پلی‌استیشن VR نیاز دارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده