نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

کمپانی ولو و چند کمپانی دیگر تحت بازجویی کمیسیون اروپا قرار گرفتند

چندین شرکت معروف بازی‌سازی از جمله ولو و کپکام به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا تحت بازجویی قرار گرفتند.

۶ شرکت بازی سازی به دلیل احتمال نقض قوانین رقابت اتحادیه اروپا در استفاده از شیوه‌هایی مبنی بر مسدود کردن مصرف کنندگان براساس منطقه جغرافیایی آن‌ها، تحت بازجویی کمیسیون اروپا قرار گرفته‌اند.

ولو (Valve)، کپکام (Capcom)، باندای نامکو (Bandai Namco)، کوچ مدیا (Koch Media)، فوکوس هوم (Focus Home) و زنیمکس (ZeniMax) شرکت‌هایی هستند که به دلیل استفاده از کلیدهای فعال‌سازی بازی و اینکه آیا این کلیدها قوانین رقابت اتحادیه اروپا را شکسته‌اند یا خیر تحت بازجویی قرار دارند. کمیسیون اروپا می‌گوید که استفاده از کلیدهای فعال‌سازی مختص به یک منطقه ممکن است مصرف کنندگان را از امکان خرید و استفاده از محصولات در دیگر کشورهای اروپا محدود کند؛ حرکتی که ممکن است ضد مصرف کنندگان برشمرده شود.

در اعلامیه منتشر شده ذکر شده است استفاده از شیوه‌های مسدود کردن مصرف کنندگان براساس منطقه جغرافیایی آن‌ها مانند کلیدهای فعال‌سازی بازی، ممکن است نقض قوانین رقابت اتحادیه اروپا به دلیل کاهش رقابت برون مرزی را به دنبال داشته باشد و در نتیجه تجارت موازی را محدود به یک بازار کرده و مصرف کنندگان را از خرید بازی‌های ارزانتر که ممکن است در دیگر کشورهای عضو در دسترس باشند، منصرف کند.

این بازجویی به طور مخصوصی به فروشگاه استیم، پلتفرم توزیع بازی‌های رایانه‌ های شخصی شرکت ولو مربوط می‌شود. کپکام، باندای نامکو، کوچ، فوکوس هوم و زنیمکس فقط به خاطر توافقنامه‌های دو جانبه (نوعی توافقنامه تجاری) که میان آن‌ها و ولو ایجاد شده، گرفتار این تحقیقات هستند. کمیسیون اروپا هنوز در مورد مدت زمان تحقیقات و بازجویی و البته مجازات احتمالی صحبتی نکرده است.

کوچ مدیا شرکت همکار ناشر بازی Homefront: The Revolution و مجموعه Saints Row یعنی دیپ سیلور (Deep Silver) است، در حالی که زنیمکس مالک ناشر مجموعه‌های Fallout و The Elder Scrolls یعنی شرکت بتسدا (Bethesda) محسوب می‌شود. فوکوس هوم وظیفه نشر دو مجموعه Farming Simulator و Sherlock Holmes را برعهده دارد، در حالی که کپکام و باندای نامکو به ترتیب ناشر بازی‌ Resident Evil و سری Dark Souls هستند.

شرکت زنیمکس اخیرا درگیر یک پرونده قضایی با شرکت آکلیوس و مالک آن یعنی فیس بوک بود. در این پرونده مالک استودیو سازنده Fallout از آکلیوس شکایت کرده و ادعا می‌کند که تکنولوژی واقعیت مجازی به کار رفته جهت توسعه هدست آکلویس ریفت از این شرکت دزدیده شده است. دادگاه فعلا مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار غرامت را برای زنیمکس در نظر گرفته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده