نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

پروژه 9732 Blade Runner خانه ریک دکارد را در واقعیت مجازی شبیه سازی می‌کند

به لطف پروژه 9732 Blade Runner و واقعیت مجازی می‌توانیم به زودی در آپارتمان ریک دکارد، شخصیت اصلی فیلم Blade Runner قدم بزنیم.

اگر شما هم از عاشقان دنیای سینما باشید، احتمالا تاکنون آرزوی این را داشته‌اید که کاش می‌توانستید در یکی از سکانس‌های فیلم محبوبتان قدم بزنید و آن را به روشی که دوست دارید بگردید. خب، به نظر می‌رسد شما تنها نیستید چرا که یک مهندس نرم افزار به نام کوئنتین لنگلی (Quentin Lengele) نیز چنین آرزویی در سر دارد و به عملی کردن آن نیز بسیار نزدیک است. وی به تازگی ویدیویی از Blade Runner 9732، یک پروژه شخصی که یک سال از طول عمر آن می‌گذرد منتشر کرده که در آن شاهد بازسازی کامل آپارتمان شخصیت اصلی فیلم Blade Runner یعنی ریک دکارد (Rick Deckard) در واقعیت مجازی توسط انجین Unity هستیم. این تلاش موجب خلق مدل‌هایی با جزئیات و دقت فراوان شده و از مجله‌های سرگردان در محیط گرفته تا چشم انداز شهر لس آنجلس همگی در آن طراحی شده‌اند. در ضمن یکی از مهمترین الما‌ن‌های فیلم بلید رانر یعنی نورپردازی نوآر و صدای محیط نیز به خوبی وارد این پروژه شده‌اند.

در حال حاضر کار فراوانی تا اتمام این پروژه باقی نمانده است. لنگلی به طور کلی قصد دارد حمام آپارتمان را به همراه یکسری جزئیات دیگر آماده کند. اما بزرگترین چالش ایجاد یک تجربه واقعیت مجازی مدرن است. خالق این پروژه فقط به نسل اول کیت توسعه آکیولس ریفت (Oculus Rift) دسترسی دارد که در حد و اندازه‌های محصولات سال ۲۰۱۷ نیست. وی نیازمند بررسی پروژه توسط هدست‌های جدیدتر است تا اینکه شما بتوانید در اتاق نشیمن دکارد به راحتی جهان واقعی قدم بزنید. با این حال اگر دل خوشی از تجربه واقعیت مجازی Blade Runner 2049 ندارید، شاید این پروژه نظر شما را بیشتر جلب کند. فقط بایستی امیدوار بود که قانون کپی رایت گریبان گیر این پروژه نشود و شاهد انتشار آن به صورت عمومی در آینده نزدیک باشیم.


منبع engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده