// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵

آپدیت 3.16 تلگرام: حذف پیام ها بعد از ارسال، به خاطر سپردن مکان اسکرول و موارد دیگر

نسخه‌ی 3.16 تلگرام با امکانات مهمی همچون حذف پیام، استیکر یا اموجی‌های ارسال شده، به خاطر سپردن محل اسکرول، گزارش ریز مصرف دیتا، اموجی‌های جدید و انواع ویژگی‌های دیگر منتشر شد.

نسخه جدید تلگرام منتشر شد و شاهد اولین آپدیت این اپلیکیشن در سال جدید میلادی بودیم. به جرئت می‌توان این بروزرسانی را یکی از بهترین و مهم‌ترین بروزرسانی‌های اخیر این برنامه دانست چرا که علاوه بر امکانات مفید و جالب، سرانجام شاهد اضافه شدن ۲ مورد از مهم‌ترین درخواست‌های کاربران یعنی حذف پیام‌های فرستاده شده و به خاطر سپرده شدن مکان اسکرول بودیم. در ادامه شما را با این بروزرسانی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

 

حذف پیام‌های ارسال شده

مطمئنا برای شما هم بارها پیش آمده است که پیام یا استیکری را به اشتباه برای شخصی ارسال کنید یا بعد از گذشت چند دقیقه از ارسال یک پیام و قبل از خوانده شدن آن، از کار خود پشیمان شوید. با اضافه شدن امکان ادیت پیام‌ها این مشکل تا حدودی برطرف شد و می‌توانستید در صورت ارسال یک پیام اشتباه یا پشیمان شدن از ارسال آن، با ویرایش پیام مورد نظر آن را تغییر دهید. اما این روش راه حل بی‌نقصی نبود؛ چراکه تنها برای پیام‌های متنی قابل انجام بود و در رابطه با استیکر یا فایل ارسال شده کمکی به کاربر نمی‌کرد. ضمن آنکه با این کار همچنان برای شخص مورد نظر نوتیفیکیشن ارسال می‌شد و نمی‌توانستید شرایط را طوری تغییر دهید که شخص مقابل حتی متوجه نشود که شما به او پیام داده بودید. خوشبختانه در نسخه‌ی ۳.۱۶ سرانجام این امکان به تلگرام اضافه شد و ازین پس قادر خواهید بود پیام‌ها، استیکرها و فایل‌های مختلف را حتی پس از ارسال (تا ۲ روز) حذف کنید به طوری که پیام مورد نظر از گوشی شخص مقابل نیز به طور کامل پاک شود و نوتیفیکشنی در گوشی او باقی نماند.

نکته‌ی جالب و شاید کمی دردسر ساز این است که این امکان حتی برای پیام‌های Seen شده نیز قابل انجام خواهد بود و شما می‌توانید تا ۲ روز پیام‌های Seen شده را نیز حذف کنید. از این پس دیگر نمی‌توانید به وجود یک پیام در گوشی خود اتکا کنید چرا که شخص مقابل می‌تواند با حذف پیام ارسالی خود، به طور کامل گفته‌ی خود را منکر شود.

 

به خاطر سپرده شدن مکان اسکرول بعد از خروج

مورد دوم دیگری که پس از مدت‌ها انتظار به تلگرام اضافه شده است به خاطر سپرده شدن مکان اسکرول در صورت خروج از یک گفتگو است. پیش از این زمانی که مشغول خواندن مطالب یک گفتگو، کانال یا گروه بودید و به هر دلیل از آن خارج می‌شدید؛ در مراجعه‌ی بعدی مجددا باید با اسکرول کردن صفحه به پیام مورد نظر می‌رسیدید. اما از این پس اگر از یک گفتگو خارج شوید و در آینده به آن مراجعه کنید، مطالب از همان جایی نمایش داده خواهند شد که گفتگو یا کانال را ترک کرده‌اید.

 

 

گزارش بایت به بایت دیتای مصرفی

تغییر سومی که شاهد آن بودیم اضافه شدن گزارش مصرف بسیار دقیق به تلگرام است. از این پس می‌توانید میزان دقیق ارسال یا دریافت دیتا را بر حسب «تعداد» و «حجم» فایل‌های ارسال شده مشاهده کنید. نکته‌ی جالب تفکیک شدن فایل‌ها است؛ به این معنا که می‌توانید این گزارش را به طور جداگانه برای عکس‌ها، ویدیوها، صداها و‌... مشاهده کنید.

 

فعال شدن دامین T.me

با فعال شدن دامین اختصاصی و خاص تلگرام از این پس برای لینک دادن به یک آیدی، گروه یا کانال نیاز نیست آدرس telegram.me را در ابتدای آن تایپ کنید و می‌توانید تنها با استفاده از t.me/user لینک خود را به اشتراک بگذارید.

 

اضافه شدن تاریخ شناور در هنگام اسکرول

تغییر جالب بعدی اضافه شدن تاریخ شناور در صفحه‌ی پیام‌ها است. ازین پس زمانی که پیام‌های یک شخص یا کانال را اسکرول می‌کنید؛ همزمان با اسکرول، تاریخ دریافت پیام‌ها نیز به صورت شناور نمایش داده می‌شود تا به راحتی متوجه تاریخ دریافت پیام مورد نظر شوید.

 

اموجی‌های جدید

بعد از راه پیدا کردن اموجی‌های جدید به اندروید، تلگرام نیز آن‌ها را به آرشیو اموجی‌ها اضافه کرده است و از این پس می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دقت کنید که این اموجی‌ها تنها برای افرادی نمایش داده خواهد شد که تلگرام خود را به نسخه‌ی ۳.۱۶ بروز کرده باشند و برای نسخه‌های پیشین قابل نمایش نخواهد بود.

 

موارد دیگری که در این بروزرسانی شاهد آن خواهید بود:

  • پشتیبانی از Gboard اپلیکیشن کیبورد گوگل و امکان ارسال مستقیم گیف از کیبورد
  • اضافه شدن منوی کاربری و چت‌های اخیر به HomeScreen اندروید ۷
  • اضافه شدن فایل‌هایی که اخیرا دانلود کرده‌اید به صفحه‌ی اشتراک گذاری فایل (برای استفاده راحت‌تر و سریع تر) 


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده