// پنجشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

حداقل سیستم مورد نیاز برای هدست های واقعیت مجازی Windows 10 منتشر شد

حداقل سیستم مورد نیاز برای پشتیبانی ویندوز 10 از هدست‌های واقعیت مجازی منتشر شد.

مایکروسافت هنوز به صورت رسمی خبر‌های زیادی را در مورد جزئیات پشتیبانی هدست‌‌های واقعیت مجازی در ویندوز 10 منتشر نکرده است. تا به اینجا فقط می‌دانیم که این هدست‌ها با قیمت ۲۹۹ دلار توسط چند سازنده‌ی رایانه‌های شخصی عرضه می‌شوند و همچنین با عرضه بروزرسانی ویندوز 10 در سال آینده میلادی، پشتیبانی VR هولوگرافیک به ویندوز 10 اضافه می‌شود. حال حداقل سیستم مورد نیاز برای راه اندازی این هدست واقعیت مجازی منتشر شده است.

با توجه به نرم افزار Window Holographic First Run که هم اکنون در آخرین بروزرسانی اینسایدرهای ویندوز در دسترس است، پلتفرم واقعیت مجازی حداقل به ۴ گیگابایت رم، کارت گرافیک‌هایی که از دایرکت ایکس نسخه 12 پشتیبانی می‌کنند، درایو USB نسخه 3.0 و پردازشگرهای چهار هسته‌ای نیاز دارد. همچنین کاربرانی که از پردازشگر‌های دو هسته‌ای که داخل ویندوز پردازنده چهار هسته‌ای نشان می‌دهد، نیز می‌توانند از هدست واقعیت مجازی استفاده کنند.

البته مایکروسافت جزئیات دقیق مربوط به سرعت پردازشگر‌ها و کارت گرافیک را بزودی منتشر می‌کند، اما با توجه به حداقل سیستم مورد نیاز که در بالا اشاره شده، نرم‌افزار Windows Holographic بر روی یک سیستم متوسط اجرا می‌شود. هنوز مشخص نشده که این مشخصات چه تجربه واقعیت مجازی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد اما واضح است که بازی‌هایی همچون Eve Valkyrie بر روی این سیستم قابل اجرا نخواهد بود.

در مقایسه با هدست‌های اکیولس ریفت و HTC Vive، این هدست‌ها به پردازنده‌ اینتل Core i5 4590 یا بیشتر، ۴ گیگابایت رم، درایو USB نسخه 3.0 و کارت گرافیک نویدیا GTX 970 یا ای‌ام‌دی R9 290 نیاز دارند. همچنین قابلیت جدیدی به هدست‌های آکیولیس ریفت اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد این هدست را بر روی سیستم‌های ضعیف‌تر اجرا کنند. مایکروسافت قصد دارد با عرضه هدست‌های ارزان‌تر نسبت به آکیولیس ریفت و HTC Vive رقابت خود را پیش بگیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده