نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

یوتیوب از این پس از ویدیو های HDR پشتیبانی می‌کند

پشتیبانی از ویدیو‌های HDR از امروز به یوتیوب اضافه شد.

HDR فناوری است که این روز‌ها اخبار زیادی پیرامون آن منتشر می‌شود و شاهد عرضه نمایشگر‌های مختلفی با پشتیبانی از این قابلیت هستیم و حتی کنسول‌های بازی نیز از این فناوری بهره برده و بازی‌ها را با کیفیت تصویری بهتری اجرا می‌کنند. البته برای اینکه بتوانید تصاویر و ویدیو‌های HDR را مشاهده کنید، باید نمایشگر و پخش‌کننده شما نیز از این ویژگی پشتیبانی کند. فناوری HDR کنتراست میان رنگ‌های سیاه و سفید را افزایش می‌دهد. این افزایش بدان معناست که رنگ‌های سفید، روشن‌تر و رنگ‌های سیاه، تیره‌تر به نمایش در‌می‌آیند و رنگ‌های دیگر نیز با غنای بیشتری مشاهده می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این فناوری می‌توانید مقاله «هر آنچه که باید در مورد HDR و 4K بدانید» را در زومجی بخوانید.

حال اعلام شده که یوتیوب نیز از این پس از HDR پشتیبانی می‌کند و ویدیو‌های آن را می‌توان به صورت HDR تماشا کرد. اولین بار روبرت کینسل، مدیر ارشد یوتیوب، در جریان CES 2016 اعلام کرد که پشتیبانی از HDR به زودی به این سرویس اضافه می‌شود و حال شاهد اضافه شدن این فناوری هستیم.

یوتیوب همچنین تصویری از تاثیر این فناوری بر ویدیو‌ها منتشر کرده که می‌توانید در ادامه آن را مشاهده کنید:

HDR

یوتیوب همچنین اعلام کرده که قصد دارد در آینده امکان استریم ویدیو‌ها به شکل HDR را نیز به سرویس خود اضافه کند. البته هنوز زمان مشخصی برای اضافه شدن این ویژگی اعلام نشده است. همچنین یک پلی‌لیست مخصوص ویدیو‌های HDR نیز به یوتیوب اضافه شده است.


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده