نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

کمپانی ریزر THX را تصاحب کرد

ریزر (Razer)، سازنده‌ی نام‌آشنای لوازم گیمینگ، کمپانی آمریکاییِ THX، پیشتاز استانداردهای صوتی، را خریداری کرد.

بسیاری از ما با نام THX، به‌واسطه‌ی به‌نمایش درآمدن نشان آن در فیلم‌ها و بازی‌ها، آشنایی داریم. اکنون باخبر شده‌ایم که ریزر، سازنده‌ی مطرح تجهیزات گیمینگ، این کمپانی فعال در حوزه‌ی صوت و تصویر را خریداری کرده است. هنوز از جزئیات معامله‌ی انجام‌شده میان دو طرف اطلاعی نداریم؛ اما گویا تیم مدیریت و کارمندان THX هم اکنون به استخدام ریزر درآمده‌اند.

کمپانی THX در سال ۱۹۸۳ توسط جورج لوکاس (George Lucas) راه‌اندازی شد؛ با این هدف که استانداردهای صوتی جدیدی را برای به‌کارگیری در سالن‌های سینما، سینماهای خانگی، اسپیکرها، کنسول‌های بازی، سیستم صوتی اتومبیل‌ها و … معرفی کند. اکنون اکثریت دارایی‌های آن به ریزر تعلق گرفته است. قرارگیری این کمپانی در کنار ریزر (که در زمینه‌ی تولید لپ‌تاپ‌های ویژه‌ی بازی، تجهیزات صوتی و لوازم جانبی گیمینگ تجربه دارد) می‌تواند به‌معنای پیشرفت هرچه بیشتر تجهیزات بازی از لحاظ صوتی باشد.

مین-لیانگ تان، مدیرعامل ریزر، طی بیانیه‌ای درباره‌ی ملحق شدن THX به مجموعه‌اش گفت:

ریزر به‌دنبال نوآوری به خرج دادن در تمام سطوح سرگرمی است. این چشم‌اندازی است که THX هم از زمان آغاز به کارش، یعنی بیشتر از ۳۰ سال پیش، خودش را وقف آن کرده است. این مالکیت به ما امکان خواهد داد تا پیشتازی ریزر در زمینه‌ی گیمینگ را تقویت کنیم و این برند را تا حوزه‌های دیگری از [دنیای] سرگرمی گسترش دهیم. در همین حال، [تلاش می‌کنیم تا] با توانمندسازی THX، آن‌هم به شکل مستقل، آن را به پایگاهی جهانی تبدیل کنیم.

مین-لیانگ تان (Min-Liang Tan) مدیرعامل ریزر (Razer)

کمپانی THX قرار است به‌طور مجزا از کمپانی مادر، به‌شکل یک استارت‌آپ مستقل با مدیریت داخلی، به فعالیت‌اش ادامه دهد. همچنین این مجموعه امکان‌اش را خواهد داشت تا به‌جز ریزر با تولیدکنندگان، خدمات‌دهندگان و شرکای مالی دیگر هم در زمینه‌های کاری به توافق برسد.

لوری فینچم (Laurie Fincham)، معاون ارشد بخش تحقیق و توسعه‌ی صوت THX، درباره‌ی پیوستن این کمپانی به ریزر، گفت:

بیش از ۳۰ سال است که THX قرارگیری [نام‌اش] در میان پیشتازان گواهی‌ها و فناوری‌های صوتی دنیا را به‌عنوان میراثی پرافتخار برای خود حفظ کرده است. ریزر با تمرکزش روی کیفیت، طراحی و نوآوری، ما را در [دست‌یابی به] چشم‌اندازمان، در جهت فراهم‌سازی بهترین و بهینه‌ترین تجربه‌های صوتی-تصویری برای مخاطبان سراسر دنیا، یاری می‌دهد.

تای احمد-تیلور، مدیرعامل THX، هم در بیانیه‌ای گفت:

دغدغه‌ی اصلی ما همیشه این بوده که اطمینان حاصل کنیم که هرکسی، صرف‌نظر از رسانه‌ی مورد انتخاب‌اش، می‌تواند سرگرمی‌های با کیفیت بالا را تجربه کند. با وجود ریزر، اکنون ما می‌توانیم به تقویت کردن بخش‌های کلیدی کسب‌وکارمان ادامه دهیم و در عین حال، نیازهای مشتریان‌مان را، که دائماً در حال تغییر است، به‌شکلی عالی پوشش دهیم. THX در جایگاه یک کمپانی مستقل با ریزر همکاری خواهد داشت؛ اما در درجه‌ی نخست به خدمات‌دهی به شرکای‌اش در صنعت ادامه می‌دهد تا محصولاتی عالی به دست مشتریان برسد.

تجهیزات صوتی تصویری THX

به‌گفته‌ی مدیرعامل ریزر، «ارزش THX در شایستگی‌های بنیادین‌اش در زمینه‌ی [تدوین و صدور انواع] گواهی، بهینه‌سازی صدا و روند توسعه‌ی دارایی‌های معنوی، نهفته است». وی و مجموعه‌اش انتظار دارند که فینچم، احمد-تیلور، تیم مدیریت و کارمندان THX (که کم‌وبیش در جایگاه‌شان ابقا شده‌اند) به پیشتازی‌شان در فناوری‌ها و نوآوری‌های دیداری-شنیداری در سطح دنیا ادامه دهند. مین-لیانگ تان درباره‌ی دلیل خریداری THX در ایمیلی نوشت:

شخصاً در بیشتر عمرم جزو طرفداران THX بوده‌ام. من ارزش کاری را که دست‌اندرکاران THX برای خلق کردن، حفظ کردن و گسترش دادن این برند انجام داده‌اند عمیقاً درک می‌کنم… از لحاظ حرفه‌ای، گواهی‌های صوتی-تصویری، دارایی‌های معنوی و چشم‌اندازهای فناوری THX (که در نوع خودشان بهترین به شمار می‌روند) علاوه بر علاقه‌مندان [تجهیزات] دیداری-شنیداری، با طرفداران ما [و علایق‌شان] هم بی‌ارتباط نیست. طراحان و مهندسان صوت و تصویر THX بااستعدادترین‌های دنیا در رده‌ی خودشان هستند. من این را به‌جرات می‌گویم؛ چرا که سال‌ها پیش، در زمان آغاز پروژه‌ی Razer THX Mako، شخصاً با لوری فینچم و تیم‌اش همکاری کرده‌ام.

نظر شما درباره‌ی خریداری THX توسط ریزر چیست؟


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده