// چهار شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

ویندوز 10 حداقل برروی ۴۰۰ میلیون دستگاه نصب شده است

با توجه به آمار مایکروسافت، ویندوز 10 حداقل برروی ۴۰۰ میلیون دستگاه نصب شده است.

طبق اعلام مایکروسافت، ویندوز 10، جدیدترین سیستم عامل این کمپانی، اکنون تا تاریخ ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) حداقل برروی ۴۰۰ میلیون دستگاه در سرتاسر جهان نصب شده است. این رقم با توجه به گزارش ۳۵۰ میلیون دستگاه در ماه ژوئن، افزایش ۵۰ میلیونی را نشان می‌دهد.

رقم فوق براساس «دستگاه‌های فعال»‌ محاسبه شده است، بنابراین رقم اعلام شده می‌تواند بیشتر هم باشد. به گزارش مایکروسافت، منظور از دستگاه‌ فعال، دستگاه‌هایی هستند که در طول ۲۸ روز گذشته مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این آمار علاوه بر رایانه‌های شخصی سایر دستگاه‌های ویندوز 10 از جمله تبلت، گوشی‌های هوشمند، ایکس‌باکس وان و همچنین هلولنز را در بر می‌گیرد.

مایکروسافت در گذشته اعلام کرده بود که ویندوز 10 «سریعترین مسیر رشد را نسبت به تمام نسخه‌های ویندوز تاکنون سپری خواهد کرد». با این حال، در اواخر تیرماه بود که این کمپانی با اذعان به عدم موفقیت در تحقق رقم یک میلیارد دستگاه فعال ویندوز 10 تا سال ۲۰۱۸، از عقب افتادن این هدف تا زمان نامشخصی خبر داده بود.

یوسف مهدی، مدیر مایکروسافت در امور ویندوز اخیرا گفته بود که رضایت مشتریان از ویندوز 10 «بیشتر از هر نسخه از ویندوز در گذشته» بوده است. با این حال، اینکه مایکروسافت به چه روشی میزان رضایت مشتریان را محاسبه کرده است، هنوز مشخص نیست. این در حالی است که با وجود تبلیغات بسیار هنوز مایکروسافت نتوانسته تا همگان را برای ارتقاء سیستم‌عامل خود به ویندوز 10 ترغیب کند. در ماه‌های گذشته یک کاربر با نام تری گلدستین (Teri Goldstein) به دنبال ارتقاء ناخواسته سیستم‌عامل وی به ویندوز 10، از مایکروسافت به دادگاه عالی شکایت کرده بود. در نهایت مایکروسافت مجبور شد تا مبلغ ۱۰ هزار دلار را به وی پرداخت کند.

کنسول ایکس‌باکس وان نیز از نوامبر ۲۰۱۵ به عنوان یک دستگاه ویندوز 10 معرفی شد، این در حالی است که بروزرسانی Experience که سال گذشته برای ایکس‌باکس وان منتشر شد،‌ به عنوان زیربنایی برای آینده سیستم‌عامل این کنسول قلمداد می‌شود.

مایکروسافت به دنبال معرفی ویندوز 10 از ارتقاء رایگان سیستم‌عامل‌های ویندوز 7 و ویندوز 8 خبر داده بود. هر چند این قابلیت در نهایت در آخرین روز ماه جولای (۱۰ مرداد) از دسترس خارج شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده