نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

هدست Gear VR بزودی از کنترلر ایکس باکس وان پشتیبانی خواهد کرد

مایکروسافت اعلام کرد که هدست Gear VR سامسونگ به‌زودی از کنترلر ایکس‌باکس وان پشتیبانی خواهد کرد.

گیر VR یکی از موفق‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی موبایل است که با همکاری سامسونگ و آکیولس ساخته شده و البته فقط تعدادی از گوشی‌های سامسونگ از آن پشتیبانی می‌کنند. با این حال دارندگان این هدست قادر خواهند بود تا در آینده‌ای نزدیک، از کنترلر ایکس‌باکس وان برای کنترل بازی‌های واقعیت‌مجازی خود روی این هدست استفاده کنند. این خبر را مایکروسافت امروز اعلام کرد و گفت Minecraft: Gear VR Edition اولین بازی‌ای خواهد بود که از کنترلر ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه افراد حاضر در نمایشگاه Minecon، قادر به تجربه این بازی با کنترلر مذکور در غرفه آکیولس خواهند بود.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که پشتیبانی از کنترلر ایکس‌باکس وان، طی یک بروزرسانی در ماه اکتبر به بازی اضافه می‌شود. پس از آن کافی است تا کاربران کنترلر خود را با استفاده از بلوتوث به گوشی سامسونگ خود وصل کرده و از بازی لذت ببرند. از آنجایی که کنترلر باید با استفاده از بلوتوث به گوشی وصل شود، می‌توان نتیجه گرفت که کنترلر‌های قدیمی ایکس‌باکس وان برای استفاده با Gear VR مناسب نخواهند بود و کاربران فقط می‌توانند از نسل جدید کنترلر‌های ایکس‌باکس وان، که پس از عرضه کنسول ایکس‌باکس وان S، عرضه شدند و از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند، برای این منظور استفاده کنند.

مایکروسافت در بخش پایانی توضیحات خود هم اعلام کرد که دیگر بازی‌های Gear VR که از کنترلر پشتیبانی می‌کنند هم با استفاده از کنترلر ایکس‌باکس وان قابل‌بازی خواهند بود. از جمله این بازی‌ها می‌توان به Herobound، Spirit Champion، Omega Agent و End Space اشاره کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده