نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۰

وی 20 پرچمدار جدید ال جی با اندروید 7 نوقا رونمایی شد

ساعاتی پیش، ال جی از پرچمدار جدید خود با نام وی 20 رونمایی کرد. LG V20، اولین گوشی‌ای است که با اندروید 7 نوقا به بازار عرضه می‌شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید. 

ال‌جی ساعاتی پیش گوشی هوشمند جدید خود را با نام وی ۲۰ رونمایی کرد. این دومین نسل از خانواده‌ی جدید گوشی‌ هوشمند پرچمدار ال‌جی است که از سال گذشته پای به بازار گذاشته است. سری وی را باید معرف گوشی‌های هوشمند مستحکم به لحاظ ظاهری بدانیم که از ویژگی‌های سخت‌افزاری همرده با گوشی‌های هوشمند پرچمدار بهره می‌برد. وی ۲۰ نیز همچون نسل پیش از وجود یک بدنه‌ی قدرتمند و مستحکم بهره می‌برد با این تفاوت که این بار بدنه‌ی آن از فلز مستحکم ساخته شده است.

وی ۲۰ اولین گوشی هوشمند غیر نکسوسی بازار است که از وجود اندروید ۷ نوقا بهره می‌برد. مشخصات فنی این گوشی ال‌جی شامل نمایشگر ۵/۷ اینچی با رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی ۵۷۱ پیکسل در هر اینچ به همراه نمایشگر دوم همچون نسل پیش، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی از نوع LPDDR4، حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی با امکان افزایش تا دو ترابایت از طریق کارت حافظه‌ی میکرو اس دی و باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. این گوشی هوشمند در پشت از وجود دوربین دوگانه بهره می‌برد که یکی به عنوان دوربین اصلی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 و دیگری با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی و دیافراگم F/2.4 با زاویه‌ی دید بالا قرار گرفته است. در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و دیافراگم F/1.9 جاخوش کرده است.

LG V20

کره‌ای‌ها در این گوشی هوشمند از آلیاژ آلومینیوم 6013 استفاده کرده‌اند که با وجود وزن پایین از استحکام بالایی برخوردار است، بطوریکه از این آلیاژ در صنایع هوایی استفاده می‌شود. درلبه‌ی پایین و بالای وی ۲۰ نیز از پلیمری آب گریز استفاده شده که در برابر ضربات وارده نیز بسیار مستحکم است. با وجود استفاده از فلز در وی ۲۰، این گوشی ویژگی تعویض باتری را دارد. با استفاده از یک کلید در لبه‌ی سمت راست گوشی می‌توان قاب فلزی پشتی را از بدنه‌ی اصلی جدا کرده و باتری را عوض کرد.

یکی از ویژگی‌های جالب ال‌جی V20، پشتیبانی از API ولکان است. این ویژگی به صورت پیش‌فرض در اندروید 7 Nougat قرار داده شده است. API یا Application Programmable Processor جدید، طوری طراحی شده است که عملکرد گیمینگ دستگاه‌های موبایل را با بازنویسی نحوه تعامل نرم‌افزار با پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی، بهبود می‌بخشد. این مسئله باعث می‌شود که بازی‌ها و نرم‌افزارها بتوانند به نحو بهتری از سخت‌افزار دستگاه استفاده کنند. تکنولوژی Vulkan، توسط تعدادی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای تکنولوژی پشتیبانی می‌شود و همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این ویژگی به صورت پیش‌فرض در اندروید نوقا حضور خواهد داشت.

LG V20

وی ۲۰ از وجود دوربین دوگانه در پشت بهره می‌برد. دوربین اصلی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی زاویه‌ی دید ۷۵ درجه دارد و دوربین ۸ مگاپیکسلی از لنز ۱۳۵ درجه ‌بهره می‌برد. ال‌جی در پنل جلوی وی ۲۰ از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافرگام F/1.9 بهره برده که ثبت تصاویر باکیفیت در نور کم را نوید می‌دهد. همچنین با دوربین سلفی می‌توان تصاویری را با زاویه‌ی دید نرمال ۸۳ درجه‌ای و عریض ۱۲۰ درجه‌ای ثبت کرد. در مورد تصاویر ویدیویی نیز باید به این نکته اشاره کرد که وی ۲۰ از وجود سیستم Steady Record 2.0 بهره می‌برد که شامل تثبت کننده‌ی آنی تصاویر ویدیویی است. از جمله‌ی ویژگی‌های فناوری مورد نظر کاهش اعوجاج تصویر به موجب استفاده از شاتر چرخشی است. وی ۲۰ در زمان ثبت تصاویر از سیستم فوکوس خودکار بهره می‌برد که شامل متدهای فوکوس خودکار کنتراست و فوکوس خودکار لیزری و سیستم فوکوس تشخیص فاز است.

وی ۲۰ از سیستم صوتی قدرتمندی نیز برای ضبط و پخش صدا بهره می‌برد. در کنار امکان ثبت صدای ویدیو‌ها با کیفیت Hi-Fi، می‌توان صوت را نیز با همین کیفیت ضبط کرد. در مورد پخش موسیقی نیز اشاره به همکار با B&O کافی است، بطوریکه روی گوشیِ LG V20 یک ایرفون ساخت این کمپانی نیز عرضه می‌شود.

وی ۲۰ همچون برادر بزرگ‌تر خود یعنی V10  از وجود نمایشگر دوم در پنل جلویی برای مشاهده‌ی نوتیفیکیشن‌ها بهره می‌برد. وی ۲۰ در مقایسه با نسل پیشین دارای بدنه‌ای سبک‌تر و عمر باتری بیشتر است. ابعاد این گوشی ۱۵۹.۷ در ۷۸.۱ در ۷.۶ میلی متر بوده و وزن آن نیز ۱۷۴ گرم است. این گوشی هوشمند در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و صورتی راهی بازار می‌شود.

LG V20


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده