نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳

شرکت اینتل Project Alloy، هدست واقعیت مجازی بدون سیم، را معرفی کرد

امروز شرکت اینتل (Intel) طی کنفرانس آغازین انجمن توسعه اینتل 2016 (IDF 2016) خودش از هدست واقعیت مجازی با نام پروجکت آلوی (Project Alloy)، رونمایی کرد. با زومجی همراه باشید.

شرکت اینتل از هدست واقعیت مجازی خودش با نام پروجکت آلوی، که با هدست‌های آکیولس ریفت، HTC Vive و پلی‌استیشن VR به رقابت خواهد پرداخت، رونمایی کرد. قابلیتی که آلوی را از دیگر رقیبان متمایز می‌کند این است که این هدست کاملاً بدون سیم است (سیمی که در تصویر قابل مشاهده است جهت ضبط کردن تصویر است) و بدون نیاز به وسایل جانبی‌ای که آکیولس و Vive هم اکنون نیاز دارند شما را از فضای اطرافتان آگاه خواهد ساخت.

آلوی با استفاده از دو دوربین ریل‌سنس (RealSense) اینتل که دائماً از محیط پیرامون شما نقشه‌برداری می‌کنند شما را از محیط اطرافتان آگاه می‌سازد. این هدست حتی توانایی تصویر برداری از دستان شما را نیز دارد.

Intel reveal Project Alloy

اینتل نام این ایده را «واقعیت ادغام شده» گذاشته است. این ایده اساساً در خصوص ترکیب داده‌های محیط پیرامون شما، که از دوربین‌ها به دست آمده‌اند، با دنیای مجازی است. اینتل موفق شده است که تمام این تجهیزات از جمله پردازنده، سنسورها و کنترلرها را در درون یک هدست بدون سیم جای دهد.

هر چند، هنگام نمایش اینتل به نظر نمی‌رسید که دوربین ریل‌سنس آنچنان که انتظار می‌رفت عملکرد روانی داشته باشد، بخصوص اگر منظور از این تکنولوژی تعامل داشتن با دنیای دیجتالی پیرامون کاربر بوده باشد. اینتل اعلام کرده که سخت افزار آنها در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ به صورت متن‌باز (Open Source) عرضه خواهد شد، پس به این زودی‌ها نباید انتظار عرضه شدن این هدست را داشته باشیم. به گفته تری میرسون، مدیر ارشد اجرایی گروه ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت (Microsoft)، اینتل برای اطمینان حاصل کردن از سازگاری آلوی با ویندوز هولوگرافیک (Windows Holographic)، سیستم عاملی که هولولنز (Hololens) بر اساس آن کار می‌کند، مشغول همکاری با مایکروسافت است. مایکروسافت در همین کنفرانس اعلام کرد که سال آینده ویندوز هولوگرافیک را به همراه یک بروزرسانی برای تمامی پی‌سی‌های مجهز به ویندوز 10 عرضه خواهد کرد.

نظر شما در خصوص هدست واقعیت مجازی اینتل و هدف آنها از حضور در این بازار چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده