نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

تیم کوک: اپل مشغول انجام کارهای زیادی در بخش واقعیت افزوده است

شرکت اپل (Apple Inc) پیش از این علاقه‌اش به واقعیت افزوده (Augmented Reality) را اعلام کرده بود و اکنون تیم کوک، مدیر عامل اپل، صحبت‌های جدیدی در این خصوص کرده است. با زومجی همراه باشید.

امروز تیم کوک در مصاحبه‌‌ای طولانی با جین مک‌گرگور از واشنگتن پست (Washington Post) اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت‌های این شرکت در دنیای جدید واقعیت افزوده (AR) ارائه داده است. کوک در جواب سؤال مک‌گرگور در خصوص واقعیت مجازی (VR) و افزوده اینگونه پاسخ داده است:

من فکر می‌کنم که واقعیت افزوده بشدت جالب است و به نوعی یک تکنولوژی پایه به حساب می‌آید. پس، بله. ما در پشت پرده مشغول انجام کارهای زیادی در این حوزه‌ هستیم که در موردش صحبت نمی‌کنیم.

این سخنان کوتاه اما آگاهی بخش هستند. کوک این مفهوم را رسانده است که آنها در اپل روی بیش از یک یا دو کار جدی در زمینه‌ی واقعیت مجازی فعالیت می‌کنند.

این اظهار نظر چند هفته پس از اولین اشاره عمومی کوک به واقعیت افزوده صورت گرفته است. وی به تحلیلگران اقتصادی گفته بود که اپل «در بلند مدت حساب زیادی روی واقعیت مجازی باز کرده است» و او شخصاً فکر می‌کند که «واقعیت افزوده می‌تواند بزرگ باشد.» البته کوک در مصاحبه با این روزنامه دقیقاً بیان نکرده است که اپل با چه محصولی به این بازار وارد خواهد شد. اما او اشاره دیگری به فعالیت‌های شرکتش در این زمینه داشته است.

بایدو (Baidu)، گوگل (Google) و مایکروسافت (Microsoft) هم اکنون از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده خودشان رونمایی کرده‌اند و فیسبوک هم از علاقه‌ی بلند مدت خودش به این حوزه صحبت کرده‌ است. پیش از این اپل شرکت‌های واقعیت افزوده متایو (Metaio) و فلای‌بای مدیا (Flyby Media) را خریداری کرده بود.

نظر شما در خصوص حرکت اپل به سمت واقعیت افزوده و آینده‌ی این بازار چیست؟


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده