نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹

تماشا کنید: مایکروسافت سرویس استریم Beam را خریداری کرد

شرکت مایکروسافت (Microsoft) سرویس استریم بیم (Beam Interactive) را که به تماشاچیان اجازه می‌دهد با استریم کنندگان در تعامل باشند، خریداری کرد. با زومجی همراه باشید.

بخش ایکس‌باکس مایکروسافت دیروز اعلام کرد که شرکت بیم را خریداری کرده است. بیم یک سرویس استریم بازی‌ است که «به بینندگان اجازه می‌دهد ضمن تماشای بازی‌ها در کنار استریم کنندگان مورد علاقه‌شان به طور همزمان به انجام بازی نیز بپردازند.» مفاد این قرار داد اعلام نشده‌ اما به نظر می‌رسد که این شرکت جذب بخش گروه مهندسی ایکس‌باکس خواهد شد. هنوز بازه‌ی زمانی‌ پروسه‌ی ادغام بیم اعلام نشده است. چاد گیبسون، مدیر برنامه‌های شرکای گروه ایکس‌باکس لایو، در این خصوص گفته است:

ما در ایکس‌باکس نسبت به نزدیک‌تر کردن بازی‌‌ها و تماشاچیان هیجان‌زده هستیم و در آینده جزئیات بیشتری را در خصوص بیم و اهداف خودمان برای استریم تعاملی بازی‌ها با شما در میان خواهیم گذاشت.

آوردن بیم، تکنولوژی نوآورانه‌‌ و تیمش صاحب جایزه‌اش به خانواده‌ی ایکس‌باکس به تعهد همیشگی‌ما برای اجتماعی‌تر و لذت بخش‌تر کردن ایکس‌باکس لایو کمک خواهد کرد.

سرویس بیم در تاریخ ۵ فوریه‌ی ۲۰۱۶ (۱۶ بهمن ۱۳۹۴) آغاز به کار کرده است و تفاوت‌های زیادی با توییچ (Twitch) دارد. عمده‌ترین تفاوت این است که استریم‌های بیم، کم و بیش هم زمان هستند و تأخیر ۱۰-۲۰ ثانیه‌ای را که کاربران توییچ تجربه می‌کنند حذف کرده است. همچنین بیم ابزارهایی را به استریم کنندگان پیشنهاد می‌دهد که به تماشاچیان آنها اجازه خواهند داد تا با استریم آنها تعامل داشته باشند. برای مثال یک استریم‌کننده ممکن است به تماشاچیان اجازه دهد سلاحی را که می‌تواند در یک بازی تیر اندازی اول شخص استفاده کند، تعیین کنند. یا مثلاً تماشاچیان می‌توانند گیمر را مجبور کنند مسیر مسابقه ماشین سواری را دنده عقب طی کند. تمام این انتخاب‌ها به صورت هم زمان اجرا می‌شوند. این سرویس همچنین یک سری ویژگی‌های امنیتی اضافه‌تر نسبت به توییچ دارد.

|

این‌طور به نظر نمی‌رسد که بیم به سرویس استریم اختصاصی مایکروسافت تبدیل شود. مت سلسامندی، مدیر عامل بیم، در بلاگ بیم نوشته است:

بیم طوری طراحی شده است که با هر نوع بازیی کار کند و ما همچنان امکان استریم بازی‌ها روی تمام پلتفرم‌های بازی را ارائه خواهیم داد، همچنانکه امروز این کار را می‌کنیم.

به نظر می‌رسد که بازی Minecraft یکی از عوامل تأثیر گذار در شکل گیری این قرارداد بوده باشد، چرا که این بازی مورد علاقه‌ی استریم کنندگان است و مایکروسافت هم حقوق مربوط به این بازی را سال ۲۰۱۴ خریداری کرد. همچنین، در سایت بیم در خصوص عملکرد خوب این سرویس در کنار ورزش‌های الکترونیکی (eSports) اشاره شده که به خاطر کم بودن تأخیر آن عملی شده است.

آیا شما پیش از این با سرویس بیم آشنایی داشته‌‎اید؟


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده