CRYENGINE V با DirectX 12 اشیاء بسیار بیشتری را در هر تصویر پردازش خواهد کرد
دارندگان رایانههای ویندوزی و ایکسباکس وان میتوانند انتظار داشته باشند تا به لطف CRYENGINE (کرایانجین) بهبود زیادی را در بازیهای خودشان مشاهده کنند. شرکت کرایتک ادعا کرده هنگامی که از موتور بازیسازی آنها در کنار دایرکتایکس 12، رابط برنامه نویسی (API) جدید مایکروسافت، استفاده شود، درخواستهای ترسیم (Draw Calls) به شدت افزایش مییابد. درخواست ترسیم به طور مؤثری با تعداد اشیائی که در هر لحظه (فریم) میتوان پردازش کرد ارتباط دارد.
فرانک ویتز، کارگردان خلاق کرایتک در امور CRYENGINE، به وب سایت گیمینگ بولت (GamingBolt) گفته است:
پشتیبانی CRYENGINE V از دایرکتایکس 12 صرفاً یک پشتیبانی ساده از یک سیستم رندر موجود نیست. مهندسین ما به این موضوع به چشم گرفتن بیشترین بهرهوری از دایرکتایکس 12 نگاه میکنند. آنها از این خصوصیت برای دوباره سازی هستهی اصلی سیستم رندرینگ CRYENGINE استفاده میکنند. آنها یک سیستم رندر با سربار (Overhead) کم ساختند که با ساختار دایرکتایکس 12 سازگاری بسیار بیشتری دارد. نتایج به دست آمده از نظر کم شدن سربار پردازندهی محاسباتی (CPU) و به کارگیری بسیار بهینهتر مجموعه دادههای پیچیده که برای ساخت دنیایی واقع گرایانه و با جزئیات بالا در بازیها مورد نیاز است، کاملاً قابل توجه هستند.
البته بهینهسازیهای کرایتک روی CRYENGINE V صرفاً به دایرکتایکس 12 محدود نمیشوند. ویتز اعلام کرده که کارایی نسخهی جدید موتور بازیسازی آنها برای دایرکتایکس 11 (DirectX 11) نیز بهینه شده است. وی توضیح داد:
ما سیستم رندر خودمان را کاملاً از نو نوشته و طراحی کردیم که به طرز شگفت انگیزی به افزایش کلی کارایی منجر شده است. به واسطهی پشتیبانی دایرکتایکس 12، تعداد درخواستهای ترسیم همزمان در CRYENGINE V افزایش چشمگیری داشته است. در حالی که قبلاً درخواستهای ترسیم در حدود ۱۵۰۰ تا بود، CRYENGINE V میتواند به راحتی درخواستهای ترسیمی حدود ۱۰ برابر این مقدار را نیز پشتیبانی کند. بیشتر این بهینه سازیها منجر به افزایش کارایی دایرکتایکس 11 نیز شده است.
افزایش و بهبود کیفیت پشتیبانی بازیسازها از دایرکتایکس 12 و 11 میتواند برای تمام افرادی که روی پلتفرمهای ویندوزی و ایکسباکس وان بازی میکنند خبری خوشایند باشد.