نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۳

سونی موبایل حضور خود در بازار‌های چین، آمریکا و برزیل را کم رنگ‌تر می‌کند

سونی در جلسه اخیر خود با سرمایه‌گذرانش در توکیو، در مورد برنامه‌های خود در حوزه موبایل صحبت کرده که بر اساس آن، امکان خروج این کمپانی از بازار‌های آمریکا، چین و برزیل وجود دارد. با زومجی همراه باشید.

سونی (Sony) اخیر جلسه‌ای را با سهامدارانش در توکیو برگزار کرد که با وجود گستردگی مباحث مطرح شده، اطلاعات بسیار جالبی را نیز به همراه داشت. طی این نشست، سونی موبایل آماری را از میزان فروش گوشی‌های هوشمندش در بازار‌های مختلف ارائه کرد که نشان از وضعیت بد فروش برای این کمپانی ژاپنی داشت، بطوریکه پس از انتشار آمارها، گمانه‌ها در خصوص خروج سونی از این بازار‌ها بیش از پیش تقویت شده است. براساس آمارهای منتشر شده، میزان رشد فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در کشورهای آمریکا، برزیل، چین و هند بین سال‌ مالی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ تنها ۰.۳ درصد بوده، حال آنکه برآوردهای صورت گرفته در سال گذشته‌ی میلادی نشان از رشد ۸.۱ درصدی فروش داشتند.

کاهش فروش سونی

کاهش تمرکز و خروج از بازار کشورهای مورد نظر به این معنی نیست که سونی بصورت کامل از این بازار‌ها خارج شده و دیگر گوشی هوشمند خود را بصورت رسمی در این کشورها عرضه نخواهد کرد، بلکه حجم فعالیت‌های بازاریابی در این خصوص بسیار کاهش پیدا می‌کند. این موضوع در مورد بازار آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا بیش از پیش قابل لمس خواهد بود، چراکه سونی در این بازار رشد فروش چندان دلگرم کننده‌ای را نمی‌بیند.

کاهش فروش سونی

به نظر می‌رسد سونی تمام تلاش خود را در مناطقی نظیر شرق آسیا و مخصوصا ژاپن، خاورمیانه و اروپا به کار خواهد بست. یکی دیگر از مواردی که در مورد گوشی‌های هوشمند سونی جلب توجه می‌کند، افزایش تمرکز این کمپانی برای توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند رده بالا است یا به بیان بهتر محصولاتی است که از نظر قیمت جزو محصولات رده بالا قرار می‌گیرند. در واقع سونی در نظر دارد تا تمرکز خود روی عرضه محصولات با قیمت بالای ۲۵۰ دلار را بیش از پیش افزایش دهد.

دلیل اینکه سونی در نظر دارد تا وارد این حوزه از محصولات شود، حضور تعداد کمی تولید کننده با محصولاتی است که در این حوزه عرضه می‌شوند، در حالی که در حوزه‌ی محصولات میان رده و پایین رده، کمپانی‌های زیادی وجود دارند که از این‌رو رقابت شدیدتری را نیز شکل داده‌اند. نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع: زومیت


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده