// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۳

بروزرسانی جدید ایکس باکس وان و ویندوز 10 با نام Anniversary در ماه آگوست منتشر می شود

مایکروسافت امروز رسما از زمان انتشار بروزرسانی بزرگ ویندوز 10 با نام Anniversary رونمایی کرد. طبق اعلام این شرکت بروزرسانی جدید ۲ آگوست (۱۲ مرداد) با ویژگی‌های جدید برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

سالگرد یا همان Anniversary، تازه‌ترین بروزرسانی بزرگ ویندوز 10 طبق اعلام مایکروسافت در ماه مرداد برای پلتفرم‌های رایانه‌‌شخصی و ایکس‌باکس وان با مجموعه ویژگی‌های جدیدی عرضه خواهد شد.

این بروزرسانی، قابلیت جدید سیستم‌عامل‌ مایکروسافت یعنی Play Anywhere را به ویندوز 10 اضافه می‌کند. این ویژگی جدید که در E3 امسال معرفی شد به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با خرید بازی برروی ایکس‌باکس وان، نسخه رایگانی از بازی را برروی ویندوز 10 (یا به صورت بالعکس) دریافت کنید. مایکروسافت امروز با اشاره به افزودن ویژگی جدید، گفت که تمامی بازی‌های منتشر شده توسط استودیوهای مایکروسافت توسط Play Anywhere پشتیبانی خواهد شد. علاوه بر این، این ویژگی «دسترسی آسانی»‌ را از طریق فروشگاه ویندوز خواهد داشت.

همچنین بروزرسانی ۱۲ مرداد، کورتانا دستیار صوتی مایکروسافت را با ویژگی‌هایی مشابه Siri به ایکس‌باکس وان می‌آورد. با اضافه شدن کورتانا قادر خواهید بود از طریق صحبت با این دستیار صوتی به وسیله‌ی کینکت یا هدست، دستوراتی را مانند تماشای فعالیت‌های دوستان در لحظه مشاهده کنید. آغاز بازی، روشن کردن ایکس‌باکس با دستور «Hey Cortana ،Xbox on» یا سایر قابلیت‌های مشابه از این پس از طریق کورتانا پشتیبانی خواهد شد. دستیار صوتی کورتانا اکنون در دسترس اعضای برنامه Preview برروی ایکس‌باکس وان قرار دارد.

بروزرسانی سالگرد علاوه بر این شامل منطقه‌های مختلف زبان برروی ایکس‌باکس وان می‌شود. این موضوع به بازیکنان اجازه انتخاب زبان مورد نظر را بدون توجه به مکانی می‌دهد که در آن زندگی می‌کنند. پشتیبانی از موزیک پس‌زمینه نیز از جمله ویژگی‌هایی است که «سالگرد» برای ایکس‌باکس وان به ارمغان خواهد آورد.

در جریان کنفرانس بیلد مایکروسافت در ماه مارس، این شرکت با اشاره به Anniversary، اعلام کرد که بروزرسانی جدید امکان تبدیل هر سیستم ایکس‌باکس وان را به یک کیت توسعه‌دهنده دارد. قابلیت جدید که مایکروسافت نام Xbox Dev Mode را برروی آن گذاشته، اکنون به صورت پیش‌نمایش در دسترس قرار دارد. طبق وعده مایکروسافت انتشار کامل این قابلیت به همراه بروزرسانی «سالگرد»‌ خواهد بود، هر چند این شرکت در بیانیه امروز خود اشاره‌ای به این حالت نکرد.

از سوی رایانه‌های شخصی نیز Anniversary، بهبود‌هایی را در مرورگر اینترنت Edge، اضافه شدن ویژگی قلم Windows Ink و در مجموع ایمنی هرچه بیشتر ویندوز 10 را به ارمغان می‌آورد.

در خبری دیگر از ویندوز 10، شما تا تاریخ ۲۹ جولای (۸ مرداد) قادر به ارتقاء رایگان خواهید بود. این در حالی است که ظاهرا همگان از تلاش مایکروسافت برای تشویق ارتقاء هرچه سریعتر به ویندوز 10 خوشحال نبوده‌اند. طبق اخبار منتشر شده، فردی با شکایت از مایکروسافت به دنبال بروزرسانی ناخواسته و خودکار ویندوز، ۱۰ هزار دلار را دریافت کرده است.

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده