کمپانی اکیولوس بخش توسعه‌ی فیلم‌های واقعیت مجازی تاسیس کرد

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
oculus-story-studio
مدیران شرکت آکیولوس مدت‌ها است که راجع به پتانسیل‌های هدست واقعیت مجازی Oculus VR برای مصارف غیر از بازی‌های ویدیویی سخن می‌گویند. حالا این ایده جدی‌تر شده و این شرکت با تاسیس یک واحد داخلی به ساخت فیلم‌های واقعیت مجازی خواهد پرداخت.
تبلیغات

Oculus Story Studio نام جدیدترین بخش شرکت آکیولوس است که مدیران امید زیادی به آن دارند. کارگردان مهمان این بخش، رابرت استرامبرگ (کارگردان فیلم Maleficent) راجع به واقعیت مجازی و استفاده از آن گفت:

این بخش جدید از هنرمندان، سازندگان و متخصصانی‌ تشکیل شده است که با جاه‌طلبی قصد دارند این تکنولوژی را در فیلم‌ هم پیش ببرند. این گروه، واقعیت مجازی را به عنوان آینده صنعت فیلم‌سازی قلمداد می‌کنند و به عقیده ‌آن‌ها واقعیت مجازی آغازگر عصری جدید در صنعت سینما است. اگر از ابتدا شروع کنیم و بعد به صداگذاری در فیلم‌ها و بعد از آن به فیلم‌های رنگی، انیمیشن‌، فیلم‌های سه‌ بعدی برسیم، حالا نوبت واقعیت مجازی است. فیلم‌های واقعیت مجازی در بهترین حالت این اجازه را به بینندگان خواهند داد تا با شخصیت‌های فیلم ارتباط برقرار کنند، چیزی که در فیلم‌های سنتی وجود ندارد. البته سازندگان اعتراف می‌کنند که سختی‌هایی مانند نورپردازی، موسیقی و عملکرد بازیگر وجود دارد، ولی این شرکت هدف والایی برای تحقق این امر دارد.

هدف ما خلق یک اثر هنری است و این‌که به مردم نشان دهیم که واقعیت مجازی هم شاخه‌ای از هنر است.

این بخش از شرکت آکیولوس قرار است ۵ فیلم را در سال جاری عرضه کند. فیلم‌هایی که هر کدام به نوعی در کسب تجربه و کمک‌کردن به آن‌ها برای یادگیری جنبه‌های مختلف واقعیت مجازی کمک خواهد کرد. این فیلم ها عبارتند از Lost (سحر و جادو)، Kabloom (طنز)، Bullfighter (حس حضور) و Dear Angelica (فیلمی که قرار است احساس درون فیلم بودن را به مخاطب القا کند). برخی از این فیلم‌ها در طول جشنواره فیلم یوتا که این هفته برگزار خواهد شد، نمایش داده می‌شوند. نِیت میشل یکی از بنیان‌گذران هدست واقعیت مجازی Oculus VR این را اضافه کرد که با پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه واقعیت مجازی در چند سال گذشته، این تکنولوژی در سایر حوزه‌ها نیز در حال توسعه است.

وقتی ما شرکت را تاسیس کردیم، به این می‌اندیشیدیم که تمرکز اصلی واقعیت مجازی روی بازی‌های ویدیویی خواهد بود. حالا هدست واقعیت مجازی به بلوغ خود رسیده است و در واقع کل تکنولوژی واقعیت مجازی پتانسیل این را دارد تا مردم را به این دنیاهای مجازی ببرد.

ساشکا آنسِلد (از اعضای فیلم Toy Story 3) مدیرفناوری Oculus Story Studio گفت:

داستان این است که این فناوری شما را از طریقی که در فیلم‌های معمولی وجود ندارد در تماس با فیلم قرار خواهد داد و مانند هدف نهایی بسیاری از داستان‌ها، سطح زندگی مردم را افزایش خواهد داد.

نظر شما راجع به پیوند واقعیت مجازی و صنعت فیلم چیست؟ آیا این فقط یک جاه‌طلبی بزرگ است یا می‌تواند روزی به یک رویه در فیلم‌سازی تبدیل شود؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات