نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰

کمپانی HTC تعدادی از پیش خرید های هدست Vive را لغو کرده است

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو (HTC Vive) امروز عرضه می‌شود، اما تمام فرادی که این محصول را پیش‌خرید کرده بودند، فعلا نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

طی یکی دو روز گذشته، تعداد زیادی از افرادی که قبلا هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو را پیش‌خرید کرده بودند اعلام کردند که یک ایمیل عجیب با موضوع لغو سفارش برایشان ارسال شده است. بنابراین این افراد ‌هم‌زمان با عرضه اچ‌تی‌سی وایو در تاریخ ۵ آوریل (۱۷ فروردین یعنی امروز) هدست خود را تحویل نمی‌گیرند و احتمالا باید تا زمان انتشار سری دوم این محصول منتظر بمانند. سری دوم اچ‌تی‌سی وایو در ماه می (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) منتشر می‌شود؛ افرادی که نمی‌خواهند تا آن زمان صبر کنند می‌بایست با بخش پشتیبانی کمپانی اچ‌تی‌سی تماس بگیرند. البته در این صورت با درخواستی به مراتب عجیب‌تر از ایمیل ارسال شده مواجه می‌شوند.

پشتیبانی اچ‌تی‌سی از افراد می‌خواهد تا برای پردازش مجدد سفارش آنها، رایانه خود را با قابلیت کنترل از راه دور در اختیارش بگذارند. این شرکت پس از دسترسی به رایانه مشتریان، یک آدرس اینترنتی اختصاصی می‌سازد و آنها را در نوبت سفارش قرار می‌دهد. از این طریق افرادی که پیش‌خریدشان لغو شده باشد می‌توانند پس از چند روز هدست خود را تحویل بگیرند. پیش‌بینی می‌شود اچ‌تی‌سی وایو در تاریخ ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین) به دست مشتریانی خواهد رسید که با پشتیبانی اچ‌تی‌سی تماس گرفته‌اند.

نکته نگران‌کننده دیگر برای افرادی که قبلا هدست وایو را از طریق وبسایت اچ‌تی‌سی پیش‌خرید کرده‌اند این است که تاریخ تحویل هدست به آنان ماه می ۲۰۱۶ خواهد بود، ولی این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است. به هر حال اگر شما هم جزو کسانی هستید که اچ‌تی‌سی وایو را پیش‌خرید کرده و حالا با ایمیل لغو سفارش مواجه شده‌اید، بهتر است هرچه زودتر به وبسایت رسمی این محصول مراجعه کنید و مشخصات سفارش خود را از طریق پیام یا گفتگوی زنده برای مسئولین اچ‌تی‌سی بفرستید.

در حال حاضر افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی مثل Reddit لغو پیش‌خرید و دریافت ایمیل را گزارش داده‌اند. تقریبا همه آنها تایید کرده‌اند که برای پردازش مجدد سفارش‌شان مجبورند دسترسی لازم برای کنترل رایانه خود را به پشتیبانی اچ‌تی‌سی بدهند.

در هر صورت اچ‌تی‌سی باید هر چه زودتر این مشکل را برطرف کند، وگرنه ممکن است مشتریانش را از دست بدهد؛ فراموش نکنیم که هدست آکیولس ریفت نیز هفته گذشته با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه شد، در حالی که اچ‌تی‌سی وایو ۸۰۰ دلار قیمت دارد. در ضمن کمپانی سونی هم هدست پلی‌استیشن VR را در ماه اکتبر ۲۰۱۶ (مهر-آبان ۱۳۹۵) با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می‌کند و بسیاری از بازیکن‌ها منتظرند تا برای اولین‌بار واقعیت مجازی را با این هدست تجربه کنند.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده