جوابیه مایکروسافت به اظهار نظر رییس اپیک گیمز در مورد مشکلات پلتفرم یکپارچه ویندوز (UWP)
تیم سویینی، رییس کمپانی اپیک گیمز، چندی پیش طی اظهارنظری اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد تا با همگانی کردن ویندوز ۱۰ بین دستگاههای مختلف و اعمال قوانینی، این ویندوز را به یک پلتفرم محدود تبدیل کند که توسعهدهندگان برای استفاده از آن، باید به نوعی تحت نظر مایکروسافت کار کنند و از قوانین آنها پیروی کنند. این اظهار نظر واکنش فیل اسپنسر را در آن زمان در پی داشت؛ با این حال در طی کنفرانس بیلد ۲۰۱۶، تِری مایرسون، مدیر اجرایی پلتفرم ویندوز مایکروسافت، اعلام کرد که این پلتفرم برای ۲۰ سال یک پلتفرم باز و بدون محدودیت بوده و این مورد در آینده هم تغییری نخواهد کرد.
بهعلاوه ساتیا نادلا نیز در بخش مربوط به سخنرانی خود، اعلام کرد که پلتفرم یکپارچه ویندوز (UWP) قرار نیست هرگز محدودیتی برای توسعه دهندگان در پی داشته باشد و یک پلتفرم باز است. میرسون در توضیحات تکمیلی خود در این مورد گفت:
UWP پلتفرمی است که ما آن را برای تمامی مشتریان، شرکا و توسعه دهندگان طراحی کردهایم و یک پلتفرم کاملا باز است. ویندوز به مدت نزدیک به ۳۰ سال هیچ محدودیتی برای توسعه دهندگان ایجاد نکرده و UWP هم قرار نیست تغییری در این وضعیت اعمال کند. در واقع الان بهترین زمان ممکن برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده اپلیکیشنهای ویندوز است.
میرسون در ادامه صحبتهای خود هم اعلام کرد که به لطف پلتفرم یکپارچه ویندوز، تعداد توسعه دهندگان برنامههای ویندوزی طی ماههای اخیر نزدیک به ۶۰ درصد افزایش داشته است. همچنین کوین گالو از مایکروسافت، طی کنفرانس بیلد و زمانی که ویژگی Desktop App Converter را برای تبدیل اپلیکیشنهای قدیمی به برنامههای ویندوز 10 معرفی کرد، در مورد توسعه دهندگان گفت:
میخواهم شخصا از تمامی توسعه دهندگان تشکر کنم. ما بدون کمک آنها نمیتوانیم هیچ پلتفرمی بسازیم.
منبع: VentureBeat