نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

سونی از حالا در اندیشه پلی استیشن VR 2 است

در حالیکه هنوز هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR عرضه نشده و حتی تاریخ عرضه و قیمت آن نیز مشخص نشده، خبر می‌رسد که سونی از حالا در اندیشه ساخت نسخه دوم هدست واقعیت مجازی خود است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

سال ۲۰۱۶، سالی است که هدست‌های واقعیت مجازی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید و بالاخره مشخص خواهد شد که آیا این تکنولوژی می‌تواند در بین کاربران عادی به موفقیت دست پیدا کند یا خیر. یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که قصد دارد این تکنولوژی را به خانه‌ها بیاورد، سونی است که می‌خواهد با هدست پلی‌استیشن VR این تکنولوژی را در دسترس کاربران قرار دهد. با این حال هنوز آینده این تکنولوژی مشخص نیست. اما به نظر می‌رسد که سونی بسیار به آینده واقعیت مجازی خوشبین است زیرا در حالیکه هنوز قیمت و تاریخ عرضه Playstation VR مشخص نشده، آنها از حالا در اندیشه ساخت پلی‌استیشن وی‌آر ۲ هستند. این خبر از طریق ریچارد مارکس، رئیس مجیک لَب پلی‌استیشن اعلام شد:

ما در حال انجام کارهای مختلفی مانند برنامه‌نویسی هستیم تا بتوانیم برای ساخت پلی‌استیشن VR 2 تجربه کسب کنیم و تغییراتی در نسخه دوم اعمال کنیم که کاربران از ما می‌خواهند.

به نظر بسیاری از افراد، سونی در حال انجام ریسک بزرگی است زیرا آنها هیچ ایده‌ای ندارند که پلی‌استیشن VR در بازار چگونه عمل خواهد کرد و اصلا مطمئن نیستند که آینده هدست‌های واقعیت مجازی چگونه رقم خواهد خورد با این حال در حال سرمایه‌گذاری سنگین برروی این تکنولوژی هستند. اگر این تکنولوژی با شکست روبه‌رو شود، بدون شک سونی متحمل ضررهای جبران ناپذیری خواهد شد. جف استفورد، یکی از اعضای تیم پروژه مورفیوس (نام ابتدایی پلی‌استیشن VR)، از همین حالا ایده‌هایی درباره پلی‌استیشن وی‌آر ۲ دارد:

ما در حال حاضر می‌خواهیم تمام جنبه‌های پلی‌استیشن VR را بهبود ببخشیم و آن را کوچک‌تر کنیم تا استفاده از آن آسان‌تر شود. کاربران درخواست‌های بسیار زیادی از این هدست دارند و ما باید آنها را اجرا کنیم.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آینده این تکنولوژی چگونه رقم خواهد خورد. در وهله اول سونی باید تاریخ و قیمت این هدست را اعلام کند. چندی پیش شایعه‌ای مطرح شده بود که در جریان کنفرانس GDC 2016، جزئیات کامل این هدست ارائه خواهد شد.

نظر شما درباره پلی‌استیشن VR و نسخه دوم آن چیست؟

منبع: Segment Next


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده