نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

پالمر لاکی: در صورت ساخت یک پی سی خوب توسط اپل، ریفت برای مک نیز عرضه خواهد شد

پالمر لاکی، موسس کمپانی آکیولوس، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت شک‌نیوز اعلام کرد که اگر اپل یک رایانه شخصی قدرتمند بسازد، آنها حاضرند که پشتیبانی از این پلتفرم را برروی هدست آکیولوس ریفت قرار دهند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

تقریبا یک سال از زمانی که کمپانی آکیولوس اعلام کرد هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت در زمان عرضه فقط از پلتفرم ویندوز پشتیبانی خواهد کرد، می‌گذرد. پیش از این، کیت‌های توسعه ریفت به راحتی برروی پلتفرم‌های مک و لینوکس کار می‌کردند اما از زمان اعلام این خبر، پشتیبانی از این دو پلتفرم توسط آکیولوس، متوقف شد. حال پالمر لاکی، یکی از موسسین این کمپانی در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت شک‌نیوز داشت، اعلام کرد که پشتیبانی این هدست از سیستم عامل مک فقط بستگی به خود اپل دارد و اگر آنها یک رایانه قدرتمند و خوب تولید کنند، آن‌ها حاضر هستند که هدست خود را برای آنها نیز عرضه کنند.

وی در مصاحبه خود گفت که حتی قوی‌ترین کامپیوترهای مک نیز توانایی این را ندارند که یک تجربه لذت بخش از نسخه نهایی هدست ریفت در اختیار کاربران قرار دهند زیرا این هدست به طرز قابل توجهی از کیت‌های توسعه اولیه‌اش قدرتمندتر است:

تمام این مسائل به اپل برمی‌گردد زیرا آنها دوست ندارند از کارت‌های گرافیک بسیار پیشرفته در رایانه‌های خود استفاده کنند. شما می‌توانید در حال حاضر با پرداخت شش هزار دلار قوی‌ترین مک موجود در بازار را که دارای کارت گرافیک ای‌ام‌دی فایرپرو D700 است را خریداری کنید اما باز هم به سیستم پیشنهادی ما برای ریفت دسترسی نخواهید داشت.

به همین دلیل اگر آنها از کارت‌های گرافیک قوی در رایانه‌های خود استفاده کنند (کاری که زمانی آن را انجام می‌دادند) ما خیلی دوست داریم که از این پلتفرم پشتیبانی کنیم، اما در حال حاضر این کمپانی حتی یک رایانه هم ندارد که بتواند قدرت مورد نیاز ریفت را تامین کند. حتی اگر ما بتوانیم کاری کنیم که هدستمان برروی این پلتفرم کار کند، کاربران نمی‌توانند از نرم‌افزارهای واقعیت مجازی برروی این پلتفرم استفاده کنند.

این اولین باری نیست که لاکی درباره سخت‌افزار ضعیف صحبت می‌کند. وی در سال ۲۰۱۳ نیز اعلام کرده بود که کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 به قدری قدرتمند نیستند که بتوان هدست آکیولوس ریفت را برای آنها عرضه کرد و در اوایل زمستان امسال نیز گفته بود که دلیل اصلی اینکه بسیاری نمی‌توانند قدم به دنیای واقعیت مجازی بگذارند، سخت‌افزار ضعیف آنها است.

بهار سال گذشته نیز آتمان بین‌استاک، رئیس معماری آکیولوس، اعلام کرده بود که پشتیبانی از دو پلتفرم مک و لینوکس متوقف شده زیرا آن‌ها قصد دارند که تمام تمرکز خود را برروی ارائه یک تجربه بسیار خوب برروی ویندوز در هنگام عرضه هدست بگذارند. در ادامه وی گفته بود که آن‌ها قصد دارند از این دو پلتفرم پشتیبانی کنند اما از ارائه زمان مشخصی خودداری کرده بود.

از طرف دیگر، ریفت تنها هدست واقعیت مجازی نیست که به زودی عرضه خواهد شد. اچ‌تی‌سی وایو نیز به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و سازندگان آن اعلام کرده‌اند که این هدست از روز اول از مک و لینوکس پشتیبانی خواهد کرد.

نظر شما درباره صحبت‌های پالمر لاکی چیست؟

منبع: ARS Technica


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده