نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

فروش ۱۵ هزار هدست واقعیت مجازی وایو اچ تی سی تنها در ۱۰ دقیقه!

گویا کمپانی HTC موفق شده در عرض تنها ۱۰ دقیقه بیش از ۱۵ هزار هدست واقعیت مجازی Vive را، با وجود قیمت ۸۰۰ دلاری این محصول، پیش‌فروش کند. با زومجی همراه باشید.

هدست‌های واقعیت مجازی برای فراگیر شدن هنوز راه زیادی پیش رو دارند؛ به‌ ویژه که در حال حاضر قیمت بالا و پیش‌نیازهای رده-بالای بسیاری از این تجهیزات مانع می‌شود که بتوان به‌سادگی به سراغ آن‌ها رفت. با این حال، ظاهراً کمپانی اچ‌تی‌سی شروع خوبی را در این بازار داشته و اخیراً توانسته تعداد زیادی از هدست‌های واقعیت مجازی وایو را در یک بازه‌ی زمانی کوتاه به فروش برساند.

به‌تازگی و پس از آغاز پیش‌فروش هدست وایو، یکی از کارمندان اچ‌تی‌سی پستی را در توییتر قرار داده و طی آن با ابراز شگفتی به «بیش از ۱۵ هزار واحد در عرض ۱۰ دقیقه» اشاره کرده است. گرچه این توییت را نمی‌توان یک اظهارنظر رسمی دانست؛ ولی آن‌طور که از آن برمی‌آید اچ‌تی‌سی موفق شده تا با وجود قیمت ۸۰۰ دلاری محصول‌اش و نیاز داشتن آن به یک رایانه‌ی هزار دلاری، پیش‌فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

در حال حاضر HTC Vive به‌عنوان گران‌ترین محصول در بین هدست‌های واقعیت مجازی جدید شناخته می‌شود؛ به‌شکلی که تهیه‌ی هدست آکیولس ریفت، با حرف و حدیث‌هایی که در مورد قیمت بالای‌اش وجود دارد، ۲۰۰ دلار کمتر از آن هزینه برمی‌دارد. البته در عوض، اچ‌تی‌سی وایو از سیستم و حسگرهایی بهره می‌برد که امکان تشخیص موقعیت کاربر در فضای اتاق را هم برای آن فراهم می‌کنند؛ ضمن اینکه محتویات بسته‌ی آن هم نسبت به هدست رقیب، کامل‌تر است.

کمپانی آکیولس وی‌آر، سازنده‌ی آکیولس ریفت، تاکنون رقمی را از میزان پیش‌فروش نسخه‌ی نهایی آن اعلام نکرده است؛ ولی همین اندازه می‌دانیم که موجودی روز اول این محصول تنها در عرض ۱۴ دقیقه به پایان رسیده است.

منابع: VentureBeat / UberGizmo


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده