// سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

اولین هدست‌های هولولنز به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شدند

مایکروسافت در نهایت با همکاری ناسا هدست واقعیت افزوده هولولنز را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرده و اکنون یکی از فضانوردان با انتشار تصویری دریافت مایکروسافت هولولنز را تایید کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

همانطور که ناسا در گذشته اعلام کرده بود، فضانوردان بزودی ابزار جالبی را در فضا دریافت خواهند کرد، در این میان اما طبق وعده‌ی ناسا، غول فضانوردی جهان در حال آزمایش هدست هولولنز مایکروسافت در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

هدست واقعیت افزوده مایکروسافت برای آزمایش پروژه‌ای به نام Sidekick جهت کمک به فضانوردان برای ارتباط بهتر با زمین بدون نیاز به استفاده از دفترچه‌های راهنمای ضخیم یا نشستن در بخش رادیو، ارسال شده است. به این ترتیب با استفاده از اسکایپ نه تنها امکان ارتباط مستقیم با زمین در جریان تعمیرات مهیا می‌شود، بلکه امکان بهره‌مندی از نکات در لحظه نیز وجود خواهد داشت. هولولنز همچنین با افزودن تصاویر متحرک بصری و سه بعدی روی اشیاء واقعی، امکان نمایش نحوه‌ی به پایان رساندن کامل وظایف را قبل آغاز کار فراهم می‌کند.

موضوع استفاده از هدست هولولنز مربوط به مدت‌ها قبل است، با این حال ناسا نیازمند تغییر روند برخی از آموزش‌های خدمه جهت استفاده و مقابله با پیش‌ آمدهای مختلف است. با توجه به امکانات ابزارهای جدید برای یادآوری راحت نکات مهم در فضا، احتمالا در آینده فضانوردان تازه‌کار دیگر نیازی به گذراندن آموزش‌های بسیار طولانی برروی زمین نخواهند داشت.

اسکات کِلی، یکی از فضانوردان ساکن ایستگاه بین‌المللی فضایی با انتشاری تصویری در توئیتر رسمی خود گفت:

hololens-cmdr-kelly صبح شنبه هدست هولولنز را در ایستگاه فضایی استفاده کردم. واو!

در عین حال، نیروهای سابق نیز می‌توانند در حالی که زمان کافی برای بررسی رویه‌های مختلف وجود ندارد با استفاده از هدست آغاز به کار کنند. بسیاری از ابزارهای فناوری در فضا به دلیل وقفه‌های چند دقیقه‌ای ارسال و دریافت اطلاعات، در بهترین حالت تنها برروی زمین کاربرد دارند.

منبع: Engadget